[LINUX:17187] Imdat ! HDD !! Acil !

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Sat 24 Jun 2000 - 07:06:08 EEST

  Hdparm la ilgili ayarlar yaptiktan sonra ( daha once
listeye yazmistim ve bir problem yaratip
yaratmayacagini ya da bunu nasil anlayabilecegimi
sormustum,ama cevap alamadim) 32 bit I/O , ve dma
enable ettim,
hda ( 2 MB/s --> 3 MB/s )
hdc ( 3 MB/s --> 18 MB/s ) 18 MB / s !!!!!!!
ki bu cok garip gelmisti ve normal mi demistim, Redat
6.2 kurulumu sistemim, garip cokmeler gostermeye
baslamisti. fsck.ext2 yi her kullandigimda mutlaka
hatalar bulup kendince duzeltiyordu. Ama logout edip
tekrar login olunca resetlemeden, yine bi suru hata
buluyordu. Ben de mandrake 7.1 denemek icin redhat imi
ucurdum. Formatlandi,hatali bloklar sinandi , sistem
cok guzel kuruldu derken bir acildi, iki acildi, ondan
sonra gum !
ilk once acilista " /dev/hdc5 is mounted. Cannot
continue, aborting. "
mesajini aldim, bende fstab da yanlis bi giris
yaptigimi dusunup commentledim "/" mountunu ( olur
ya,denemek lazim ), tabii ki duzelmedi. Eski haline
getirince artik bilgisayar
-------------------------------
Checking root filesystem
fsck.ext2(null):
The superblock could not be read or does not describe
a correct ext2 filesystem. If the device is valid and
it really contains an ext2 filesystem (and not swap or
ufs or something else), then the superblock is
corrupt, and you might try running e2fsck with an
alternate superblock:
    e2fsck -b 8193 device

: Is a directory while trying to open / [FAILED]
--------------------------------
root u mount edemiyor !!
dedigi baska superblock vs ile e2fsck yapmaya calistim
ama nafile, onlara da " gecerli bilgi icermiyor" gibi
bir hata mesaji verdi. Kesinlikle hatalar duzelmiyo.
Ard arda e2fsck yaptigimda ise mutlaka
Setting filetype for entry 'gpmctl' in /dev (196609)
to 6.
ve deleting inode bilmem kac hatalari verip duruyor !

maintenance root password diyince hic bir sey
calismiyorken sistemimi acabiliyorum, ama ne olursa
olsun e2fsck mutlaka bir suru abuk hatalar buluyor !
( /dev/log , /tmp/fontvsvs )
shell den cikinca,resetlerken de " ide1,22 " vsvsv
bisiler yazarak errorler veriyor.
3 kere mandrake 7.1 kurdum = 3 kere formatlandi.
Redhat te zaten sorunlar aynen baslamisti,mandrake den
degil gibi geliyor. Peki ama ne bozuldu ?? Disk
sapasaglamdi ! Hala oyle olmasi lazim... Hdparm en
fazla data kaybina sebep olur, yanlis mi biliyorum?
Eger oyleyse bu sistem niye duzelmiyor ? Hic
elektrikler kesilmedi bilg calisirken, benden baska
user yok ve ben sistemem yuklenirken hic kapatmiyorum,
hep shutdown kullanirim vsvsvs, yani hdd ye zarar
verecek tek sey " hdparm " gibi.

 Bu sorunu nasil duzeltebilirim ? Hatta sorun ne
?Format la niye duzelmiyor? Hdd fiziksel zarar
gormedi.. Umarim.. e2fsck den baska onerileri olan var
mi acaba ? Lutfen hemen fiziksel hasar demeyin,eger
hdparm yapiyorsa tamam ama onun disinda cok
dikkatliydim, eger ki fiziksel bir sorun ise bundan
nasil emin olurum?

 Ibm 10 GB --> hda
 Quantum fireball cx 13 GB hdc ( / --> hdc5 )

 Simdiden cok tesekkurler...