[LINUX:17163] RE:RE:RE: netscapede java sorunu + mail configuration

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 21 Jun 2000 - 19:30:18 EEST

On Wed, 21 June 2000, "VASFI UYSAL (IT-MEB-ONS)" wrote:

> sen kullan o zaman

Gorunen o ki penguen dev MS'u fena gagalamis. Baya bit gozunu basini kanatmis. MS kendi sayfalarinda boyuna linux'a tas atiyor. Ama bir turlu penguen'in uremesine engel olamiyor. :))
Browser kavgasina gelince. Explorer, isletim sistemi icinde uzantilari olan bir sey. Bu nedenle nispeten daha verimli calisiyor. Fakat cekirge gibi bir sicriyor, iki sicriyor, ucuncu de kafa ustu cakiliyor. Sonucta genelde sistemi de goturuyor. Su an isyerindeki PC'de exploreri kullanamiyoruz. Netscape ile devam. En azindan sistemi cokertmiyor. Netscape de o kadar ahim sahim bir sey degil. Buradaki linux makinasinda benim gordugum biraz havaleli. Fakat genede explorer'den iyidir.
Acaba microsoft explorer davasini niye kaybetti ? Sebebi su: Kendi browserine koydugu ve kendi patentindeki teknolojiler (VBScript gibi), web tasarimcilarini kendi tarafina cekti. Ozellikle frontpage, IIS server gibi html prg.leri marifetlerini sadece explorer ile gosterebiliyor. Bu da kullanicilari explorer'e ve MS'e mecbur edip, html'nin onunu tikiyor. Bilmem ince taktigi anladiniz mi ? Birileri dur demese bu isin sonu nereye varacakti. MS tekel olsa iyi olur gibi dusunebilirsiniz. Ama windozun en buyuk ozelligi OLE hp'nin icadi. NT VMS'in turevi. DOS CP/M ile UNIX arasinda bir sey.Goruluyor ki MS kendi oyle ahim sahim bir sey icat etmiyor hic. Gidip bir yerlerden lisansliyor veya taklit ediyor. EGer bu yerlerin onu tikanirsa bilgisayar aleminin hali ne olur, dusunebiliyor musunuz ? Iki yildir 24 saat calisan, binlere yakin kullanicisi olna bir server var bir sirkette. Slackware kurulu. Iki yildir hic kapatilmamis, reboot etmemis. 4 ay once kurduklari nt-web-server ise 5-6 defa cokmus, kac defa reboot ett
igini kimse hatirlamiyor. Linux uzerinde de apache var ve kullaniliyor. Daha fazla soze gerek var mi ?

Herkese saygi ve sevgiler (Windozcular da dahil :))