[LINUX:17075] Re: SQUID

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 19 Jun 2000 - 18:58:37 EEST

On Mon, 19 June 2000, Deniz Bellikan wrote:

> Hazir birkoc kisi ipchains ve squid kisitlamalarini konusurken bende yeri
> gelmis deyip sormak istedim..
> Yanlis biliyorsamki okudugum maillerden yalnis olmadigi sonucuna vardim
> squid ile icinde bazi kelimelerin gectigi -- sex hack-- gibi sitelere
> baglanti kistlanabiliyor ama nasil??
> Bunu squid'in dokumanlarinda bulamadim dokumanlarda sadece bazi domainlaer
> icin kisitlama ya ornek vermis yardimci olabilecek varmi ????
> yani nasil bir acl tanimlayip onu deny yapmaliyim ???
> Tesekkurler!
%100 gibi bir engelleme zaten imkansýz. Ama cok genis kapsamda engelleme mumkun. Bunun icin 2 onemli metot var. Birincisi browser regexp'leri kullanmak. Yani ACL metotlari. Bunlar hakkinda aciklama squid.conf icinde yeterince var. Ikincisi squid redirector interface kullanmak. Bu biraz daha karisik. Fakat daha iyi. Burada bazi programlar istenen url'i br veritabani ile karsilastirip gecip gecmeyecegine musaade ediyor. ActiveGuardian gibi mesela. Ben kendi adima ozel bir robot kullaniyorum. Girilen web sayfalarini periyodik olarak kontrol edip, uygunsuzlara tekrar girilmesini engelliyor. Bu bana ve musterilerime yetiyor.

Herkese saygi ve sevgiler..