[LINUX:17063] Re: ipchains yeterli mi

From: R.Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Mon 19 Jun 2000 - 15:19:56 EEST

Bir konuyu aydinliga kovusturmak lazim ki, Firewall web kisitlamalarini
yaparken paketlerin icerik ozelligine gore kisitlama yapmadiklari icin bu
tip kisitlamalr yapilmak istendiginde her bir side icin manuel giris
yapmaniz gerekir(gerektiginde hedef port bilgilerini kapsayacak sekilde irc
portu, icq portu vb.). Siz "ruyanizda" gormediginiz seyi yaparken manuel
olarak tanimlama yaptiniz. HAlbuki proxy bu tip kisitlamalari (porno,
hacker, sex vb.) yapilan istegin icinde bu tip objectler gectiginde otomatik
olarak kisitlama kurallari devreye girer. Hos bu tip kisitmalari
browserlardan yapmak bile mumkun ama bu da efektif bir cozum olmaz sanirim.
Kisacasi Firewall lar bu tip icerik kisitlamalari yapma ozelliklerine sahip
degiller. Yani yasaklamak istedigimiz yerler milyonlarca ip ye sahip
olabiliyorlarsa bunu firewall ile yapmaniz hic efektif olmaz sanirim degil
mi?

Selamlar..
Ilker G.