[LINUX:17048] Installation Problemi

From: Murat Ozkan (murato@tradesoft.com.tr)
Date: Mon 19 Jun 2000 - 10:41:26 EEST

Merhabalar,

Linux kitabi ile beraberinde gelen redhat cdsini (6.2) ve uzerine linux
kurmak icin 10.2lik hdsini yeni almis biriyim. Pazar gunumu de pc'me linux
kurmak icin gecirdim ama malesef basaramadim.

Oncelikle pc konfigurasyonumu vermeye calisayim. PII-350, 64 MB Ram,
Creative 16 bit ses kartı, s3 trio 3d/2x ekran kartı, ne2000 uyumlu
ethernet, flyvideo98 tv kartı, 1.44 floppy (a:), 1.2 fujitsu fat16 win98
(c:), 8.4 maxtor ntfs nt40 ve w2000 (d:), cd goldstar 8x (e:). Pc c: den
boot oluyor, menu araciligi ile win98/nt40/w2000 secilebiliyor. Yeni bir hd
aldim 10.2 segeate linux kurmak icin.

cdden boot ettim sistemi, 'install type' ekranina kadar sorunsuz geldim.
Buradan custom ve Use fdisk seçeneklerini seçip devam ettim. Fdisk ile tek
partition açtım 10.2 lik hd'imde (hdc). Daha sonraki ekran Partitions kismi
geldi, mount ve swap bilgisini girmek icin... Bu ekranda cozemedigim bir
konu yeni partition actigim hdcnin asagidaki listede used 100% olarak
gozukmesi idi. Bu ekranda gozukmesi gereken add butonu gozukmuyordu. Bayagi
bir ugrastiktan sonra ancak 2 partition create edip (fdisk ile) 1gb ve 4gb,
geri donup use fdisk secenegini kaldirip, next deyip add butonunun gelmesini
saglayabildim. Asagida hdc icin 50% used olmustu. 4 gb lik (hdc2) kismi /
olarak mount ettim, bir de 200mb lik linux swap sectim, bunu sistem hdc5
olarak gosterdi (sirada 3 vardi, hdc3 yerine hdc5 yazdi, neden???). Neyse ki
artik next butonu aktifdi ve ilerleyebilecektim.

Iste bir soru isareti daha, formatlanacak kisma hdc2 gelmisti ama swap olan
hdc5 niye gelmemisti? Bunu da anlamadan devam ettim, lilo kismindan mbr
secenegi ile devam ettim. Tum programlari install etmesini istedim, ekran ve
ekran karti ayarlarini filan bitirip, dosyalarin kopyalanmasi asamasina
geldim. Dosyalarin kopyalanmasi basladi, 3ncu ya da dorduncu programin
kopyalanmasinda ortaya yakin bir yerde sistem kilitlendi. Yilmadim biriki
defa da bastan basladim ama hep ayni yerde, kopyalama sirasinda sistem
takildi..... Bu arada belirteyim, cd okuyucum 8x oldugundan midir nedir,
bilinmez, arada okur okur, durur bi 10-20 sn, tekrar okur filan, ondan da
suphe ediyorum hani...

Acaba nerede yanlis yapmis olabilirim, oneriniz ne olabilir...

Ilginize simdiden tesekkurler...

Murat