[LINUX:17024] Re: rockwell sonuc & bırkac soru daha

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 18 Jun 2000 - 17:25:02 EEST

On Sun, 18 June 2000, "ALİ ÖZEN" wrote:

> Herkese slm
> baglantı sorunu cozulmedı sırasıyla sızın anlattıklarınıza gore yaptıkları
> anlattım once
> 1-/etc/resolv.conf dosyasının ıcerıgı
> nameserver 212.252.119.3
> nameserver 212.252.119.4
> (yanı sol un DNS leri benim baglatımda SOL dan)
> Burda bır sorun yok sanırım?
Kucuk bir sorun var aslinda.. ...119.4 (alpha2.super...) simdi bir DNS degil, web server. Fakat bunun senin sorununa bir etkisi olacagini sanmiyorum.

> 2- ifconfig ppp0 komutunun cıktısı:
Burada da hersey normal gorunuyor.

> 3-kernel IP routing table'a gelince toblo assagıda ordada bır sorun yok
> sızın anlattıgınız benımde anladıgım kadarıyla
> default 195.33.245.173 0.0.0.0 UG 0 0 0 ppp0

Dogru soyluyorsun. Su an gorunur bir sorun yok.
Tabi bu uc sorun en genel sorunlari kapsiyor. Bundan farkli pek cok sorunda olabilir. Simdi biraz deneme yapmaliyiz. Bu durumlarda en iyi cozum traceroute ve ping ile bulunur. Fakat SOL, ICMP desteklemiyor. Yani bu iki komutu deneme imkanimiz yok. O zaman biraz tahmini de olsa bazi cevaplar uretebilmemiz icin bir kac soru daha sormamiz lazim.
1. Terminalden, 'nslookup www.linux.org.tr ' komutunu dene. Bu komutun ciktisi gecerli DNS bilgisini verecektir. Eger en sonda

Name: hun.linux.org.tr
Address: 193.140.216.190
Alias : www.linux.org.tr

bilgilerini goruyorsan DNS sistemi calisiyor demektir.

2. Firewall sistemi bloke ediyor olabilir. 'ipchains-save' komutunun ciktisi
:input ACCEPT
:forward ACCEPT
:output ACCEPT
seklinde olmali. Extra satirlar vs. varsa, ACCEPT yerine DENY, REJECT vs. yaziyorsa, firewallin erisimi engelledigini dusunebilir.

3. Buraya kadar sorun yoksa, asagidaki testi yapalim.
# ftp ftp.linux.org.tr
name (...........) : anonymous
Guest login ok.....
password:

Bu mesajlari gorursen ppp baglantilarinda bir sorun olmadigi anlasilir. Sorun, buyuk ihtimalle web browser'indedir. Netscape'in Mandrake ile gelen 4.71 surumu biraz havaleli calisiyor. KDE file manager'i bir dene. Burada adresi yazinca web'e baglanabiliyorsan, netscape ile sorunlarin var demektir. Tabi burada simdi tahmin edemedigimiz pek cok sorun da olabilir. Fakat sorunlar cozulmek icindir. Bu arada SOL veya TTNET'in bazi routerlarinda bir kac gundur sorunlar var. Belki de senin sisteminde bir hata yoktur, boyle bir soruna denk gelmissindir.
Eger yukaridaki teshislerden birinde bir hata bulursan, listeye yaz. Gidermeye calisalim.. Buralarda da hata bulamazsan gene cevap yaz ki, baska olasi sorunlari gidermeye calisalim. Dogrusu bu su ana kadar listede gordugum en garip, en zor internete baglanamiyorum sorusu. Bu kadar linux'cu bir araya gelip bir makineyi internete baglayamiyorsak... ne diyeyim..

Saygi ve sevgiler..