[LINUX:16937] Re: [LINUX:16895] Re: Aynı ag uzerinde Static IP'den Dinamik IP'li bilgisayarlara nasil yönlendirme yapabilirim ?

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 15 Jun 2000 - 17:27:29 EEST

On Wed, 14 June 2000, "linux-teleticaret" wrote:

> sayin arkadasim sana cok tesekkur ederim.
> sistem mukemmel calisiyo.

Rica ederim. Sizde cok sagolunuz..
Sorununun cozulmus olmasina cok sevindim.

> #ipchains -A forward -s 192.168.1.0/24 -d 0/0 -j MASQ
> seklinde ayar yaptim. 192.168.0 blogundaki butun makinalar isik hizinda 194.27.50
> blogundaki makinalarin islevini gorebiliyor ve dis portallarin hepsine ulasabiliyor.
> linux cok gelismis bir router gorevi gormeye basladi.

Simdi burada bir yanlisi duzeltelim. Yaptigimiz is routing degil masquerading. Yani ayni IP'yi bilgisayarlara paylastirmak. Belirttigin agda routing yapmamiz pek mumkun degildi.

> proxy serverlarla baya bir ugrasitim. proxylerin performansı iyi değil.

Eger proxy serverini dogru secersen, dogru duzgun ayarlarsan iyi sonuc veriyor. Hatta islemi de bir hayli hizlandiriyor. Fakat su an, sanirim senin icin bu is biraz kulfetli. Genede aylak zamanlarinda uzerinde ugrasmani tavsiye ederim.

> ayrica client makinalarda her portal icin ayri ayar yapmaniz gerekiyor ve
> akliniza gelmeyen bir ton sorunlarla karsilasiyorsunuz.

Aslen client'lerde hic bir ayar yapmadan bir proxy serveri kullanabilirsiniz. Bu tur proxy'lere transparent proxy deniyor. Genelde her dagitimda bulunan squid bu is icin bicilmis kaftan. Merak edersen yaz, yardimci olmaya calisalim.

> bence bu uygulama linux.org.tr'de ve diger arsiv sitelerindeki belgelere eklenmeli.

Merak edersen squid ile transparent proxy kurulumunu anlatan bir belge linux.org.tr'de mevcut. Kullanmayacak olsan bile bir okumani tavsiye ederim.

> yaptigim butun islemleri derleyip grup uyelerine yollayacagim veya sitemde
> yayinlayacagim.

Kendi adima bu cabani takdir ediyorum. Desteginden faydalanacak arkadaslar ve kendi adima sonsuz tesekkurlerimi sunarim.

NOT: Bu arada IP Forwarding'i acmayi unutmusuz. Yusuf SAVAS arkadasimiz hatirlatti. Sagolsun. Bu islemi /etc/sysconfig/network dosyasinda
FORWARD_IPV4=yes
satiri ile otomatik hale getirebilirsin. RedHat/Mand. icin bu gecerli. SuSe, Slack vs. bu is gorur mu ? Bilmiyorum.