[LINUX:16928] Re: router ve proxy

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 15 Jun 2000 - 15:54:38 EEST

On Thu, 15 June 2000, "VASFI UYSAL (IT-MEB-OSC)" wrote:

> ==> simdi sorudan cikarabildigim kadari ile proxy ile cozebildigimiz
> ==> seyleri neden router ile cozuyoruz gibi bana pek anlamli gelmeyen bir
> ==> yaklasim var
Selamlar,
sanirim burada bazi yanlis anlamalar mevcut. Proxy server ile router tamamen farkli seyler. Birbirlerinin yerine kullanilamazlar. Hoppala demeyin simdi. Bir router iki veya daha fazla ag arasinda, paketlerin yollarini bulabilmesi icin kullanilan bir alet. Ornegin Internet e baglandiniz-Telekomun baglanmamaniz icin yaptigi tum gayretlere ragmen- 212.252.119.4 adresinden ftp istediniz. Sizin bagli oldugunuz ISS'nin routerlari paketlerinizin hangi yone gitmesi gerektigini bulup o yone gonderir. Eger ISS'niz musaade ediyorsa 'traceroute www.amd.com' yazip bir bakin. Paketleriniz hangi routerlardan gecerek hedefe ulasiyor. Proxy server'ler ise kendilerine gelen istekleri gerektiginde suzerek, karsilamaya calisir. Proxy serverin bilgileri aldigi taraf ile bilgileri verdigi taraf onemli degildir. Oyleki uygun bir proxy server ile ftp isteklerini http uzerinden bile yapabilirsiniz. Fakat router'larda en uctaki makinalarin dahil, gercek bir IP'si olmasi gerekir. Peki gercek IP nedir ? Gercek IP'den kastim yerel ag ic
in kullanilmayan, dunyada yegane olan bir adrese sahip olmak. Tabi ozel bir hatla iki yerel agi birbirine baglamak icin de router kullanabilirsiniz.
Eger amaciniz gercek IP'ye sahip olmayan makinlardan olusan bir ag kurmak, bu agi da internete client olarak baglamak ise tek yolunuz Proxy server gibi bir sey kullanmak. Tabi NAT veya Masquerading'de kullanabilirsiniz. Server makinanin ISS'den aldigi gercek IP bu ise yeter. Ama ag uzerinde bir web serveriniz (IRC server, FTP server vs). varsa, bu serveri internete acalim diyorsaniz, bir gercek IP edinip, araya bir router koymaniz gerekir. Proxy server bu noktada isinize yaramaz.

Saygi ve sevgiler..