[LINUX:16918] Re: router ve proxy

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@rt.net.tr)
Date: Thu 15 Jun 2000 - 14:09:13 EEST

> yoo ben tam tersi proxy yerine protokol yada port bazında kısıtlama yada
> engelleme yapılabiliyorsa
> neden router yerine proxy kullanılır diye dusunmustum sadece

proxy belirli rule lar ile tanimlanmis bir database e sahiptir ve
clientlerinin isteklerini disaridan alip onlara verir iken kendi uzerine de
kaydeder boylece ayni istegi belirtilmis expire time icerisinde bir baska
client (yada ayni client) yapar ise
istenilek seyip degisip degismedigini kontrol ederek eger uzerinde cache
olarak tuttugu belge degismemis ise kendi uzerindeki belgeyi gonderir.
bu ne saglar.?
soyle dusunun bir proxy sunucunuz arkasinda 50 kullaniciniz var
ve sabah ofislerine geldiklerinde 10 tanesi hurriyet 10 tanesi milliyet
gene birden cok sayidakileri de x y z sitelerine gidiyorlar.
istekler birbirine yakin zamanlarda olacagi icin expire time asilmadan ayni
istekler yapilacaktir
ve proxy bir istegi karsilarken cache ledigi bilgileri diger istek
sahiplerine onlara hedef siteden cok daha yakinda oldugu icin epeyce hizli
ulastirabilecektir.

ayrica mukerrer istekler icin bandwidth in de doldurulmamasi saglanacaktir.
ozellikle dusuk bandwidth iniz ve yuksek sayida kullaniciniz var ise.

> [ bu arada routerde port yada protokol bazında herhangi bir islem yapılıp
> yapılamadıgı konusunda bir fikrim yok ,
> en azından henuz :)) ]

boyle seyler access list dedigimiz kimi mekanizmalar ile
saglanabilir.routerin bazi seyleri ip adresleri uysa bile port uymadigi icin
route etmemelerini falan saglayabilirsiniz.

routerin arkasinda ki insanlar irc kullanmasin istiyorsaniz irc nin
kullandigi portlari router da inbound yada outbound filtrelersiniz ornegin.

sonucta proxy de router de gerekli seylerdir.
biri biri yerine cok nadir durumlarda gecirilebilir. (belki cok ufak ve cok
az talepleri olan yerlerde proxy ler router yerine kullanilabilir)