[LINUX:16849] Re: Domainler için IP gereklimi?

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 14 Jun 2000 - 09:15:26 EEST

On Mon, 12 June 2000, Şenol Yılmaz wrote:

> Bir bilgisayarda host edilen domainler için IP gereklimi?

Aslinda bu sorunun cevabi bir kac arkadas tarafindan verilmisti. Fakat bir turlu cevap yazmadan gecemedim. Simdi benim aklimin erdigi kadari ile IP numaralari ag arabirimlerini tanimlamak icin kullanilir. Host, agdaki herhangi bir bilgisayar, domain ise bir ag altindaki bir veya bir kac hostun birlikteligidir. Yani bir kac bilgisayar bir araya getirilip bir domain olusturulur.
Simdi eger bunlari dogru biliyorsam:
Bir hostun birden fazla IP'si olabilir. Cunku birden fazla ag arabirimi olabilir.
Bir domain'in IP'si asla olmaz. Domain host grubunu gosterir.
Bir bilgisayara birden fazla IP verilebildigi gibi birden fazla host adi verilebilir. Web icin kullanilan bir adresi ele alirsak
www.linux.org.tr
tr = En ust alan. Turkiye alanini gosteriyor.
org = tr icindeki org alani
linux = tr alani icindeki org alani kapsamindaki linux alani
www = tr alani icindeki org alani kapsamindaki linux alani icindeki www hostu/alani.

Simdi sorunun cevabini vermeye calissak cok zor. Ama soyle sorsak.

Tek bir hosta birden fazla ad verince her bir ad icin IP tanimlamak gerekli mi ?
Gerekmiyor..
Bir hosta birden fazla domain adi verilebilir mi ?
Verilebilir, fakat bu domainlerin hepsi sahte veya sozde (Virtual) olur.
Web'de kullanilan HTTP protokolu bu ise ne der ?
HTTP 1.0 yukarisinda birden fazla host adini birbirinden ayirmak mumkundur. Fakat daha eski versiyon kullanan varsa bu hostlari ayiramaz.

Simdi listedeki arkadaslara sormak istiyorum. Burada benim yanildigim bir yer var mi ?
Inanin 20 yila yakindir UNIX, Win, DOS, Solaris, AIX, STOS vs. sistemler kurarim hala bu mevzuyu bilip bilmedigimi bilmiyorum. Yardimci olursaniz sevinirim.

Herkese sevgi ve saygilar...