[LINUX:16768] Bir dizi problem

From: Erol Hakan YILMAZ (hakanyilmaz99@hotmail.com)
Date: Sun 11 Jun 2000 - 22:15:57 EEST

  Merhaba Arkadaşlar
Ben bir firmanın bilgi işlem sorumlusuyum ve şun xenix kullanmaktayım.Xenix
altında kullandığım compiler ise rmcobol. Ben rmcobolda yazmış olduğum
programları linuxa taşıyamadım.Bu arada Linuxum RedHat 6,1.iBCS2 ile xenix
programlarının çalıştırılabileceğini duydum ama ben başaramadım.insmodla
iBCS yi yüklüyorum ama olmuyor.Bu arada Redhat 6,1 de iBCS2 var mı yok mu
bilemiyorum.Acaba bu işin tek çözümü Linux için bir cobol compiler satın
almak mı?
Redhat 6,1 ile Postgresql adında bir veritabanı geliyor.Bunun hakkında daha
fazla bilgiyi nereden bulabilirim?Bu tür veritabanlarına yazıp okumak için
kullanabileceğim programlama dilleri tavsiye edebilir misiniz?
  Linuxa Türkçe desteğivermek herşeyi hallediyor mu?Örneğin yazıcılarda,
program yazımında problem çıkıyor mu?
   Linux altında (Özellikle X de) program geliştirme araçları olarak ne
tavsiye edebilirsiniz?O kadar çok şey var ki kafam karmakarışık.Ben yoğun
olarak dosyalama üzerinde program yazıyorum ve şu anda cobolla bu olay gayet
kolay.Zaman zaman özel bazı cihazlarla da rs232 protokolüyle haberleşmek
için de kod yazdığım oluyor.Bütün bunları linuzx altında en iyi neyle
yapabilirim? C ve C++ gördüğüm kadarıyla bir indeksli kütük açmak için çok
uğraşmak gerek.
  Ağ protokolü de ayrı bir konu.Şu anda 12 tane şehir dışı 10 tane de local
olmak üzere 22 kişi tek bir pentium 166 32MB ram li bir makinayı
kullanıyor.Şehir dışındakilerle uucp yi kullanarak modemle
haberleşiyorum.İçerdekiler ise dumb terminal.Aynı şeyi linuxda yapmak
istemiyorum çünkü terminaller bilgisayardan daha pahalı.Bu şekilde dosya ve
yazıcı paylaşımı için linux da nasıl halledilebilir?NFS sanırım işe yarıyor.
  Bir de ticari olarak kullanılabilecek dağıtımında herşey olan linux sizce
hangisidir?
Herkese çok teşekkürler