[LINUX:16712] Re: Erişim kısıtlamaları..

From: Taner TANRISEVER (taner@balikesir.edu.tr)
Date: Sat 10 Jun 2000 - 00:59:29 EEST

/etc/inetd.conf dosyasinda satirlardan biri asagidaki gibi olmali. bu

telnet stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd in.telnetd

satirin onune # ilave edersen kullanicilar telnet yapamayacaktir. diger
seylerde bu dosyadan acilip kapatilabilir.
diger bir secenek
/etc/hosts.deny ve /etc/hosts.allow dosyalarini duzenlemek olabilir.
orn : hosts.deny icine all : all yaparsan kimsel telnet ftp v.b.
yapamaz.
hosts.allow icine kimin veya hangi ipnin telnet yapacagini
belirtebilirsin.
all : A.B.C.D # A.B.C.D ipsinden hertur erisim serbert.
in.ftpd : all # herkes ftp yapabilir.

/etc/inetd.conf dosyasina bakarak digerlerini yazabilirsin.