[LINUX:16687] Re: passwd expire

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 09 Jun 2000 - 15:03:27 EEST

> chage -m mindays user_name isini gorur.

Selam,
Maalesef gormez cunku arkadasin istedigi bununla sinirla degil ayrica
chage -W chage ...gerekir.

Olayin ozunun kavranmasi yerine neden boyle bak sunu yap olur ama ne olur
chage komutunun yaptigi sey veridigin verilere gore shadow dosyasini
editlemektir. Zaten bu shadow paketi ile gelen bir binarydir.

chage in parametrleri yerine shadow daki fieldlerin neler oldugunu
ogrenmeye calismak daha mantiklica olmaz mi boylece temel bilgi olusmus
olur.

Hala bu tur yanlis yaklasimlar yuzunden shadowdaki ve passwd dosyasindaki
fieldlerin anlamini bilmeyene bir suru cahil sistem admin var piyasada.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC