[LINUX:16564] Re: Basit Sorular

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Thu 08 Jun 2000 - 10:01:17 EEST

Tunç Günergun wrote:
> ben daha oncede make menuconfig make dep make clean make zImage ve make install
> biliyordum. Gecen bir bir sayfadan baktim eleman make bzImage kullan diyors iyi
> kullanalim dedik ee sonra make install yazilmayacak diyor birisi birisi yazilacak. Cok
> basit bir konu amma kombinasyonlar bayagi fazla.

Neyin ne yaptigini anlarsak make komutlarinin nasil cagrilmasi
gerektigini de anlariz. Bunun bir sirasi veya formulu yok.

make dep: Konfigure edilmis kernelin ihtiyaci olan dosyalari kontrol
eder, dependency check adi verilen bir asamadir.

make clean: bir onceki kernelden kalan objeleri ve calistirilabilir
dosyalari siler. (Aslen sadece kucuk bir degisiklik yapildi ise son
kernel derlemesinden beri (mesela bir modul direk kernele alindi ise) bu
asama rahatca atlanabilir ve derleme cok daha hizlanir.

make zImage: gzip ile sikistirilmis bir kernel yaratir.
make bzImage: bzip ile sikistirilmis bir kernel yaratir.
(Bu kernel derleme komutlari birkac tane, yaratilan kernelin boyuna gore
sIkIstIrmadan, gzip veya bz ile kernel yaratabilirsiniz, genelde ben
direk bzImage yaratiyorum mesela cunku cogu seyi modul degil direk
kernele koymayi tercih ediyorum (nedense).

make modules: Kernel'in ihtiyaci olacak modulleri derler.

make modules_install: Modulleri Kernel'in aradigi yere koyar.

Mesela bir onceki derleme ile yeni derleme arasinda herhangi bir modul
acisindan fark yok ise bu asamalar direk atlanabilir.

make install/make lilo/make cartcurt...

Simdi, kernel derlendiginde genelde /usr/src/linux/arch/(makina ne ise)/
altinda yaratilir. Bu yukaridaki komutlar genelde bu kerneli alip /boot
altina koyar, lilo.conf dosyasiyla ellesir, sevisir, orgazm gecirir ve
isi bitirir. Ancak bunlar *sart* olan seyler degildir. Bu asamalari ben
genelde el ile yaparim, lilo.conf'umu kendim degistiririm, lilo'yu
kendim calistiririm.

Sonucta siralari cok onemli degil, tek dikkat edilmesi gereken sira make
dep: make (image turu). Geri kalan make opsiyonlari tumuyle opsiyon.