[LINUX:16556] fifo and lifo

From: Umit Kepoglu (ukepoglu@bir.net.tr)
Date: Thu 08 Jun 2000 - 07:27:54 EEST

Merhaba,

1. Programlama esnasinda bir takim sorgulari fifo veya lifo olusturup
buralara yuklemek istiyorum. Daha sonra da burada tutuluyor hale gelen kayit
sayisini ogrenerek bir dongu ile okuyarak belirli bir fotmatta ekrana
yazdirmak istiyorum. Bunun kabuk programlar ile yapilmis bir ornegi var mi
elinizde?

2. Sistemimde tanimladigim userlarin sisteme login olduktan sonra
kullanabilecekleri bellege bir sinirlama getirmek istiyorum.Mesela A
kullanicisi 32 MB memory kullanabilsin. B kullanicisi 64 MB vs. Bir de real
memory ve virtual memory gibi tanimlamalar var mi?

3. Userlar disconnect calisabilirler mi sistemde. Mesela, bir kullanici
login olduktan sonra bir program calistirsa, bunu arkaplana atsa, daha sonra
bakti isi uzun surecek ama programin kesmesini de istemiyor. Oyle bir
komutla logoff olsun ki programi hala calismaya devam etsin. Kendisi ceksin
sinemaya gitsin. Dondugunde tekrar login oldugunda programin calismasinin
bittigini ve sonuclarin hazir oldugunu gorsun.

4. A,B ve C bir sistemde tanimli uc kullanici olsunlar.A kullanicisi kendi
home dizini altindaki bazi dizinlere B kullanicisinin da erismesini istiyor
ama belirli modlarda tabi mesela sadece okuma gibi. Ama ayni dizine C nin
okuma ve yazma amacli erismesini istiyor.Bu tanimlamalar nasil yapiliyor?
Bir de B ve C, A nin dizinine okuma-yazma modda baglanmis olsalar ve ayni
aynda ayni dosya uzerinde guncelleme yapiyor olsalar sistem bu durumda ne
yapar?

5. Bir karakter katarini ekrana yazdirirken belirli kelimelerin kalin,
belirli kelimelerin normal yazilmasini istiyorum. Bunu kabuk programlarken
nasil yapiyorum.

umit.