[LINUX:16554] Re: Basit Sorular

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Thu 08 Jun 2000 - 01:51:09 EEST

> okudum o texti
> senin dedigin galiba yanlis anlamadiysam
> module falan yuklemiyorsan
> direkt make menuconfig ten sonra
> make dep
> make clean
> make bzimage
> (make install a gerek yok galba sonda0

Selam,
Evet oyle ama tabii ki illa bzImage kullanmak zorunda degilsiniz.
Orada digerlerini de yazmistim.

make bzImage da make install yapmiyorum.
Zaten kernelin kendi README sinde de make install diye birsey yoktur.

make install un ne yaptigini da anlatayim.
kernel derleme islemi bittikten sonra
/usr/src/linux/arch/i386/boot/install.sh scriptini calistirir.
Bu script ise eger sistemde installkernel komutu varsa onu calistirir
yoksa System.map ve olusan bzImage dosyasini /vmlinuz olarak kopyalar.Eger
/vmlinuz varsa onu da /vmlinuz.old olarak kopyala ve lilo yu calistirir ma
/etc/lilo.conf da bir editleme yapmaz.

ve hatta

make do-it-all vardir.

bu da sadece /usr/src/linux altinda vmlinux dosyasini olusturur sikistirma
filan yapmaz. System.map i olusturur.

ve ...

make bzImage dan sonra yapilmasi gerekenleri orada yazmistim. Okudugunuza
gore buraya tekrar yazmamin bir manasi yok sanirim.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC