[LINUX:16545] Re: Basit Sorular

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Date: Wed 07 Jun 2000 - 20:58:20 EEST

olay aslinda komplike degil

komutun ismi make
zImage
bzImage
install
vs ise komutun parametreleridir.

zImage normal sartlarda kerneli kompile eder
ama siz buyuk ( ezbere ne kadar dan buyuk oldugunu hatirlamiyorum) bir
kernel yapacaksaniz ki yapabilirsiniz ornegin module ile ugrasmak
istemeyerek gereken herseyi kernelin direk icine koyarsiniz. bzImage
kullanirsiniz.

make install ile kerneli otomatik olarak dogru yerine koyar
ama sunu tavsiye ederim

ornegin redhat te /boot icinde kernel durur

make install yapamdan once
/boot icindeki
vmlinuz u vmlinuz.bilmemne diye kopyalarsiniz.

sonra make install ile yeni kernelinizi otomatik olarak kopyalarsiniz.

ne yapmis olduk?

vmlinuz umuz oldu ki bu yeni kernelimiz
bide vmlinuz.bilmemne oldu

simdi /etc/lilo.conf tan ikinci bir image satiri tanimlayip
labelini ornegin eskiekrnel koyarak ikinci bir boot seceneyi yaratiriz.
neden yaparis. ornegin kerneli yaparken atladigimiz unuttugumuz vs bir
sebepten dolayi (yada yanlis birtakim seceneklerden dolayi - ornegin
ext2 supportu vermemissinizdir :) )
makina acilamaz hale gelir ise boot sirasinda
boot:
satirina eskikernel yazip eski ama calisan kernelimizden boot
edebiliriz.

system admin kurallarindan biri
asla eskisini yedeklemeden yeni bir sey denemeyin.
:)

Tunç Günergun wrote:

> ok simdi yanliz soole bir olay var linuxta bir ton make komutu var kernel compile ile
> bunun dunya standarti yuk mu birader :=))))???
> ben daha oncede make menuconfig make dep make clean make zImage ve make install
> biliyordum. Gecen bir bir sayfadan baktim eleman make bzImage kullan diyors iyi
> kullanalim dedik ee sonra make install yazilmayacak diyor birisi birisi yazilacak. Cok
> basit bir konu amma kombinasyonlar bayagi fazla.
>
> Saygilarimla
> Tunc Gunergun
> tuncg@teklan.com.tr

Egemen Ergel