[LINUX:16535] Re: mysql i turkce dil destekli derleme

From: SHiBuMi (serdars@ixir.com)
Date: Wed 07 Jun 2000 - 19:24:16 EEST

MySQL'e Turkce siralama olayini eklemek icin manualden "Adding New
Character Set" veya "Add New Character Set" cümlelerini arat. Ben
zamaninda kurcalamistim biraz orada anlatilanlari ama daha sonra baska
bir cozum buldum, o daha cok isime geldi. Benim sorunum LIKE
kullanildigi zaman Turkce karakter iceren kayitlarin olayin disinda
kalmasiydi. Bu alanlara BINARY ozelligi verirsen (phpMyAdmin ile kolayca
degistiriliyor Table->properties den) Turkce karakter sorunu ortadan
kalkiyor, ve sanirim Turkce siralama olayi da hallolmus oluyor.

BINARY Siralama olayinda isine yaramazsa mecburen character seti
tanimlayacaksin, onu da sana bahsettigim bolumde anlatilan yollari takip
ederek yapabilirsin (ben ugrasmadigim icin daha fazla yardimci
olamiyorum)

Bu arada phptr@egroups.com dan haberin vardir insallah 185 kisilik bir
listemiz var. php.org.tr de geliyor cok yakinda aslinda 1-2 dokuman
hazirlayabilsen super olurdu :o)

Kolay gelsin, iyi calismalar...