[LINUX:16504] Re: linux hakkinda basit sorular

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Wed 07 Jun 2000 - 13:25:09 EEST

--- Murat R Dagdelen <murtix@juno.com> wrote:

> selam arkadaslar, ben daha newbe hemde en yenisi,
> sormak istediklerim...

 Selams

> 1.. kde de desktop 640:480 olarak ayarlandi, halbuki
> ben 800:600
> istemistip setup da, degistrecek yeri de bulamadim,
> nerede?ve nasil?

 (ctrl) + (alt) + ( + ya da - ) tus kombinasyonu isine
yarayabilir, ama Xwindows ayarlanirken sadece 640:480
calısacak diye ayarlandiysa o zaman calismaz.
XF86Setup, xf86config, Xconfigurator yazarak ayarlari
tekrar yapabilecegin programlar bulabilirsin. (
xf86config mutlaka vardir,digerleri
olmayabilir,dagitimina gore degisir ) Bi de program
calistirirken buyuk harflere dikkat.

> 2.. winmodem kullaniyorum, (Conexant Soft56K) bu
> modem LT Modemlerle
> uyumlumu, ona gore nasil setup yapicam, internete
> baglanamadim..

 Bu modemi hic kullanmadim, ama winmodemler genelde ya
calismiyor, ya da calistirmak icin yamalar yapman
gerekiyor. Linmodems.org adresine bi bak.

> 4.. dsl linuxde baglanirmi? baglanirsa hangileri
> tavsiye
> edilebilir?mesela gecenlerde bir sirketin linux
> destegi vermedini okudum.
> (starpower) illaki samba mi yapmaliyim eger
> baglanirsam.
>
> 5.. birde ben bu x windows arabirimini pek sevmedim.
> (kde nin) digeri
> gnome idi galiba o daha mi iyi? yoksa unix gibi mi
> kullanayim.

  Daha iyi aslinda kisiye gore degisir :) Ama ben pek
cogunu denemeni tavsiye ederim, Gnome ( sirf
enlightenment icin bile olur :) , afterstep, wm, vsvs
bi suru var ama en meshurlari KDE ve gnome. Bi de
ekran cozunurlugunu arttirip bir " theme " kullanarak
bak KDE ye begenecekmisin, themes.org,
linux.tucows.com vs dan da zevkine gore theme
cekebilirsin, assimiliated 'i tavsiye ederim :)

> 6.. c de yazdigim programlarim derlerken derleniyoda
> calistirirken
> command nor found diyo. zannedersem derleme icin
> arguman rica ediyo.
> hangileri, eger oyleyse make ederken de arguman
> istermi? nedir ne
> degildir?

  Olusan dosyanin calistirma hakki var mi ? Unix de
her
dosyanin okuma,calistirma ve yazma izinleri olur.
Mesela rootun sahibi oldugu bir dosyayi kullanici Ali
nin okumasina izin verip calistirmasina izin
vermeyebilirsin. Bir dosyanin ozelliklerini
degistirmek icin chown , chmod , bilgi icin
man chown
man chmod
kullan. Herhangi bi konuda bilgi almak istersen
man herhangi_bir_konu de ilk basta :)
Eger dosya ayarlarini daha gorsel degistirmek istersen
ve sisteminde yukluyse mc ( midnight commander )
tavsiye ederim. Konsolda calisiyor.

 ./programinin_adi
kullanarak calistirmayi dene, belki bu yuzdendir. Bir
de programinin isminde buyuk harf geciyosa adini
yazarken de buyuk harf yaziyorsun degil mi ?

 Iyi calismalar