[LINUX:16382] Re: ip kullanimini engellemek...

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 05 Jun 2000 - 16:07:30 EEST

On Mon, 05 June 2000, "Huseyin YUCE (TEF)" wrote:

> 128 adet IP miz var ...
> bizim istedigimiz herkes DHCP serverdan IP alsin...
> Kullanicilar istedigi ip kullanilmasin istiyoruz. Bu IP lerin kullanilmasini
> nasil engelleriz..
Bir hayli teferruatli bir konu. Sanirim ag yapinizi beilmeden bunu cevaplamak biraz zor. Elden geldigince...
1. ISC DHCP server bulun. Benim Gordugum cogu dagitimda var. Bunu kurun.
2. Aginizdaki clientlerin HOSTNAME'lerini duzgunce ayarlayin.
3. DHCP Serveri herkese bir IP verecek sekilde ayarlayin.
4. Aginizda belli ozel gorevli makineler varsa, DNS server, SQL Server, Proxy Server vs. Bunlarin adlandirmasini uygun yapin.
5. DHCP Leases dosyasina bakin. Genelde
cat /var/state/dhcp/dhcpd.leases
isinizi gorur. Burada hangi clientin hangi hardware adresinde oldugunu gorebilirsiniz.
6. Ozel makinalarin almasini istediginiz IP'leri belirleyin. Hardware adreslerini not edin. Bunlari xxx.yyy.zzz.1,2,3,4 gibi arka arkaya yaparsiniz daha kolay olur.
7. dhcp.conf icine ozel makinalarin IP'lerini fixed IP olarak host veya host grubu seklinde kaydedin.
8. Zerzavat makineler icin blogu tanimlayin. DHCP ayarlarini tanimlayin.
9. DHCP ile iletilecek DNS, gateway vs. bilgileri belirtin.
10. Bu kadar. DHCP'yi yeniden baslatin..

Bu kadar isin her adimi kendi basina uzun bir mail olur. DHCP conf dosyasinda yeterli iseniz sorun yok. Ama sanirim ki degilsiniz, siz kestirmeden http://www.webmin.com a ugrayip kendinize bir webmin cekin. Onunla bu isleri yapmak oyuncak gibi oluyor..
Sonucu listeye yazinda merak edenler bihaber kalmasin.
Saygi ve selamlar.