[LINUX:16295] Turkiye, linux, grup, dernek, gelecek a.s. vs..

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sun 04 Jun 2000 - 15:04:46 EEST

Gokten uc elma dusmus, biri GPL, biri OSF, biri de Linux.. Millet bu elmalari yiyecegim diye boyuna didisiyor. Simdi herkes Linux'un, GPL'nin arkasinda hangi felsefenin yattigini bilmeden boyuna atip tutuyor. Bir suru universite, NASA, SUN, ISC vs. kurumlar, Linus Torwalds'in sakallarini cok sevdigi icin mi Linus'a bu kadar destek verdiler? Hepsinin derdi baska. Universiteler kolayca degistirip deneyebilecekleri bir sistem buldu, AT&T UNIX uyumlu, fakat lisans anlasmasi yok, gerine gerine reverse engineering eder, herkese icini disini gosterirsiniz. Digerleri de benzeri sebepler..
Ticari ortamda Linux, ucuzlugu, acik olmasi ve cok fazla kaynak bulmasi ile tutuldu. Simdi bazi arkadaslar diyorki ticaretini yapmak ayip. Acaba hic ticaret yaptiniz mi ? Herseyi maliyetine verirseniz, mesela CD'yi bos CD parasina, dukkan kiranizi nasil odersiniz ?
Birde grup diye muessese var. Nerede, nasil bir sey oldugunu bilmedigimiz. Kimileri "iste ... firmasi grubu arka bahcesi gibi gosteriyor, grubun calismalarinin ustune yatiyor.. vs." diye kiziyor. Bu grup nerde allah askina. Bana bir gosterseniz diyorum. Bu grubu kim taniyor, kim biliyor, dernek kurulmus kurulacak vs. Hani bu konuda bilgi.. linux-y listesi varmis, nerde buna dair bir kayit. Bu kaydi yoksa search.microsoft.com'de bulacagiz :)). Hatirlarim da linux.org.tr'ye yeni bir HDD almak bile sorun olmustu. bir haber de 'CD satislarindan elde ettigimiz para yeni bir HDD alacak kadar oldu' diyordu. Esef, hayret vs. Haber verseydiniz, ftp sitesinin tarafimdan sponsore edildigini belirtmeniz kaydiyla, ben size bir HDD hibe ederdim o zamanlar. Cunku ben ise ticari boyuttan yaklasiyorum. Bu hem benim reklamim olur, hem isime gelir, program cekmek icin bir suru site arayip durmam vs. Fakat kimsenin durumdan haberi yok ki. Kokten bir organizasyonsuzluk, vurdumduymazlik. Bence grubu, dernegi lagvedip yeniden kurm
alisiniz. Daha organize, daha guclu bir sekilde.

Turkiye'de ticari kurumlar para kazanmadan Linux'un gelismesi bir hayalden oteye gidemez, iste gidemiyor da.. Hala dogru durust Turkce calisan bir surum yok. Bence grup, dernek, her neyse ticari kurumlar olmadan surunur durur. Simdi sorayim size grubun bir web sayfasi olsa, sanirim var, buraya reklam alsaniz elde edilen gelirle daha iyi bir yerlere gelmek mumkun olur mu, olmaz mi ? www.linux.org boyle degil mi.

Ben linux'ada, bu listeye yazan, bu listeyi gerceklestiren, fedakarca birseyler yapmaya calisan herkese de cok buyuk saygi duyuyorum. Fakat gorunen o ki artik daha profesyonelce bir olusum icine girmek gerekiyor. Bu kisir kavgalarin kimseye faydasi yok. Turkiyede linux kullanicilarinin, saticilarinin vs. bir araya gelip daha somut adimlar atmalari gerekiyor. Eger bu listeye uye olacak kadar konuya ilgi duyuyorsaniz, bu olusumun icinde var olmalisiniz. Kisisel kiskancliklarin, surtusmelerin olmadigi yeni bir duzen. Ben 1992'de linux'tan bahsederken herkes bunun utopya oldugunu soyluyordu. Daha bir kernelimiz bile yoktu. Ilk ele gelir kerneli 1994'te becerebilmistik. Dun gibi hatirlarim, cocuk denecek yastaydik ve cocuklar gibi sevinmistik. Sanirim bu listeye mail gonderenlerin cogu daha linux diye bir seyi duymamisti o zamanlar. Bir de su anki duruma bakin. Artik kisir kavgalari bitirip daha guclu olmanin vakti gelmedi mi ?

Herkese Saygi ve selamlar..