[LINUX:16247] com-org-destek-cd

From: Mete Balci (mete@karga.eelab.itu.edu.tr)
Date: Sat 03 Jun 2000 - 14:32:36 EEST

Merhaba,

Bu linux tartismasinin niye bu kadar uzadigini anlayabilmis degilim. Yeni
birseyin (isterse 100 yil once bulunmus olsun, az kisiye ulasiyorsa
yenidir) topluma yayilmasi icin reklam yapilir. Yok linux sadece akademik
cevreler icindir diyorsaniz lafim yok. Ama ben okuldan sonra da kullanicam
ki artik akademik ortamlardan cikti. Sozu gecen derginin sizin yada
bazilari yada benim kim oldugu farketmez kotu bir dergi olarak nitelenmesi
bu reklamin yapilmayacagi anlamina gelmez. TV kanallarinin kac tanesini
yayinlari icin tebrik edebiliriz ki ? Sonuc olarak Gorkem Bey'in dedigi
gibi 90.000 tirajli bir dergiye konu olunmasi guzel bir reklam. Bunu
yapmanin daha iyi bir yolu olabilirdi belki. MS gibi rolling stones tan
bir sarki yapmasi istenir ve butun dunyada bir tanitim yapilirdi. Yapmak
isteyen varsa buyursun acizane yardim ederiz (?!). Insanlar bu sefer aa ne
guzel bir reklam demek ki iyi bir isletim sistemi der kullanirlar belki.

Ticari kimlik ile GPL yada GNU lisansinin da baglantisini anlayabilmis
degilim. Bir yazi vardi muhtemelen cogu kisi okumustur, redhat ve caldera
nin hisse senetleri en dusuk seviyedeymis bu ara. Bu yuzden Gartner Group
linux un acaba sona mi geldigini sorguluyordu. Boyle bir yaziydi. Bazi
seyler ticari olarak olculuyor. Isteyen bu isin ticaretini yapar isteyen
bu listedeki bircok kisi gibi gonullu olarak birseyler yapmaya calisir.
Programin ucretsiz olmasi destegin de ucretsiz oldugu anlamina gelmez.
Hatta benim kanaatim eger yayginlasmasi isteniyorsa ciddi bir maddi kaygi
olmali ve destek cok ciddi olarak yapilmalidir. Bu yuzden insanlar IBM
yada Sun kullanmiyorlar mi ? Siz bir tane solaris alin bakalim bir sorunla
karsilasinca bunu 1 saatte cozuyor musunuz cozmuyormusunuz !

CD almak isteyen gider istedigi yerden alir. Serbest piyasa ekonomisi var
galiba bu ulkede yanilmiyorsam ! Ben gidip 2 cd ye $100 'da isterim
ucretsiz de dagitirim.

Iyi calismalar,

Mete BALCI
ITU