[LINUX:16234] AKTUEL tartismasi...

From: r. tolga (tolga@www.soc.metu.edu.tr)
Date: Sat 03 Jun 2000 - 10:08:11 EEST

Yazdigin yaziya cevap yazan 3-4 kisiden biri olarak bu iki kisiden
birisinin
kendim olabilecegini dusunuyorum. Eger oyleyse bunu neden acikca
yazmiyorsun? Ben de boylece bu "baska amaclarimi" ogrenmis olurum.
diyelim ki bu kisilerden biri benim;
Dikkat edilirse veya yazim tekrar okunursa Gorkem ile ilgili
yazdigim tek cumlenin asagida oldugu aciktir. Bu cumlenin negatif bir
tarafini da goremiyorum.
> Hayir bu yazinin Gorkem ile bir alakasinin olmadigi acik.
> Bu sanirim kisisel Murat.

"Ancak bir nokta ve bir grup var ki, bozgun yapmak için saman altında iğne
arayıp, motivasyonumuzu kırmak için her şeyi göze almış durumda."
Ticareti iyi bilen bir insan olarak boyle seylere alismis olmali, veya
uzerinde
durmamalisiniz. Ancak ben yine de postamdaki bir kac
soruyu tekrarlamak istiyorum

Hadi diyelim ki Aktuel kotu bir yazi yazmis, reklamin
iyisi kotusu olmaz der geceriz, zaten ben de mailimde bunun
uzerinde dahi durmuyorum. Benim merak ettigim, MAkgun'un
demecini de mi bu beceriksiz, acemi linuxdan anlamayan
muhabir yazdi veya degistirdi? Resmen Dernek yetersizdi biz variz diyor.
Ben dernek ticari olmali da demiyorum. Ama bu cumle resmen
"biz dernegin yetersizligini kapatmak icin variz"
anlamina gelmiyorsa ben SALAGIM.
ama sanirim siz esas soruyu cevaplamak yerine
olayi "Bu kisisel bir sey bizi engellemek isteyen bir nokta grup, fevri
canimmm. diyerek siyrilmakl ister gibisiniz."
Ben hala iki soruma cevap bekliyorum.
1. Makgun'un demecleri
2. Bu iki amaci saman altindan baska seyler yapmak isteyen iki kisinin
isimleri, bunlardan biri bensem, yani sizden boyle bir cevap alirsam bunu
neye
dayandirdiginizi aciklamak zorundasiniz. listeye attigim ilk mailim
asagida.
Lutfen uzerinde gosterin.

Gorkem-------------------------------------------------------------
Selam

Ne yazık ki son üç günde kişisel ve kurumsal çabalarla çıkan, basında ilgi
çeken, en azından çektirmeye çalıştığımız ve başarılı olduğumuzu düşünüp
sevindiğimiz yazılarla, kendi şahsi çabalarım, linux kullanıcıları derneği
için yaptığım çalışmalar göz önüne alınmaksızın listede iki kişi
tarafından başka amaçlar uğruna eleştiriye uğradı. Bunların doğal
olduğunu, kişisel çıkarların ön planda tutulduğu sürece süreceğini
biliyorum. Özellikle Linux ve serbest yazılımın özünü anlamakta zorluk
çekenler tarafından kişisel saldırılara uğradım, spam mail aldım, ticari
olarak bu işi neden yaptığımız sorgulandı, hatta 50 yaşlarında bir kişi
dahi "Neden bir dernek varken ticari oluşuma gerek var?" bile diyebildi!

Bunların hepsini, sorular masumane sorulduğu zaman doğal karşılıyorum,
dilim döndüğünce cevap vermeye çalışıyorum. Zira konu yanlış anlaşılmaya
oldukça müsait. Linux'un ücretsizliği, parayla satılamaz anlamına
gelmiyor. Ben iki kitap, iki CD için Red Hat'e 49 dolar ödüyorum. Bunun
karşılığı var, onlar fatura kesiyorlar, kesmek zorundalar, elemanlarına
ücret ödüyorlar, ödemek zorundalar, elektrik ve su masrafı var. Ancak
bunlar arka planda kalıyor, basit bir uğraşla, ticaret bilen insanın
matematiksel hesabıyla da doğrulukları kanıtlanabilir.

Sonuçta, yazılarımda da CD satmanın "ayıp" ya da "utanılacak" bir şey
olmadığını söylüyorum, CD ile birlikte telefon desteği vermenin, kılavuz
kitapçıklar dağıtmanın, e-posta ile yardım etmenin Linux'un lisansına
aykırı olmadığını anlatmaya çalışıyorum, ama beni anlayan çıkıyor, ama
çıkmıyor, önemli değil. İşin önemli tarafı Linux'un arkasında yatan temel
felsefe ile ticaretin birbiriyle ayrı tutulması gerektiği.

Ancak bir nokta ve bir grup var ki, bozgun yapmak için saman altında iğne
arayıp, motivasyonumuzu kırmak için her şeyi göze almış durumda. Gelecek
hep linux.org.tr'a maddi ve manevi destek oldu, ancak linux.org.tr
bünyesinde olmayan kişiler bile sanal ortamın çekiciliğinde suçlamalarını
sürdürdüler. Yapılan ticari çalışmaları kendi legal dünyalarında illegal
buldular, toplum ve kişileri kışkırtma yoluna gittiler. Sonuçta olacağına
bakmak gerek - Linux.org.tr'nin düzeni bozuldu, aslında uyumlu çalışacak
insanların bulunduğu, gerçekten iyi işlerin çıkacağı bir grup dışarıdan
bakıldığı zaman kavga ediyor göründü, saygı görmekten uzak oldu. Listeyle
hiç ilgisi olmamasına rağmen cevap hakkımızı kullanmak için konuya
yabancıları da rahatsız etmek zorunda kaldım.

Eğer bir ticari oluşum yolunda hareket edecekseniz, bu tür saldırıları
doğal karşılamanızı öneririm, açıkçası nedensiz yere bu kadar tepki
alabileceğimi ("linux kullanıcıları derneği ticari talepleri karşılayamaz,
bu nedenle bir kurumu ortaya çıkarma yoluna gidildi" cümlesinden) kişisel
ya da kurumsal olarak düşünmüyordum. Ancak kurumsal kimlik kazanamamış
bireyler her zaman arka tarafta bir şekilde başarılı olma hayalleri içinde
sizin iki saatliğine de olsa canınızı sıkabiliyor.