[LINUX:16226] Re: [linux] Aktüel'in gündeminde Linux

From: Sinan Odes (october@sinerama.com)
Date: Fri 02 Jun 2000 - 23:15:58 EEST

Selamlar

Oncelikle "linux" hemen hemen her bilgisayar kullanicisi tarafindan bilinen
bir isim. Ben acikcasi yaziyi okumadim. Bakin bu listeye uye olali 15 gun
kadar oldu ve ben burda birseyler ogrenmek, bildiklerimide paylasmak
istiyorum. Ama burda kavgadan bol birsey yok. Benim icin onemli olan Gelecek
A.S. degil, Linux ve kullanicilaridir. Gelecek A.S. bir anonim sirketidir ve
ticari sicil kaydi vardir. Yani Fatura kesebilmektedirler. Linux insanlara
daha kolay ulasabilmesi icin bedavadir. Ve ben bundan yaklasik 9 ay once
Gelecek A.S. den bir adet RedHat 6.0 linux aldým. Maalesef 4 milyon gibi
bir rakam odedim. CD masrafi olarak dusunsemde, bir cd nin 500-600 bin
maximum olacagini dusundum. Linux'u kar ile satmak, daha dogrusu satmak
yayginlastirma cabasi degildir. Diyeceksiniz ki bir suru yerden download
edebilirsin. O boyuttaki dosyalari dial up baglantiyla indirmenin zorlugu
bir gercek. Ticaret'i bence Sirketlere linux web server ve network
kurulumlarinda yapin. Projeler uretin ve yayin. Hatta bu isten inanilmaz
paralar kazanin. zengin olun. Linux yayginlasti diye sevinirim. Ama bir
linux u para ile satarsaniz gercekten insanlarin kafasindaki " Bedava "
mantigini silersiniz. dolayisiyla isin cazibesi hafiften kaybolur. Simdi bu
sozlerime kisisellestirme diyebilir misiniz? Sanmiyorum acikcasi. Evet
ticari sirketler mutlaka olmali... Ama bedava olarak unlenen bir isletim
sistemini parali satmak Linux a darbedir...

Ve sevgili Gorkem. Hic tanimiyorum ama linux konusundaki ustun ugras ve
cabalarin bugun linux kullanicilarinin artisina sebep oldu. Tebrikler.
Basarilarinin ve cabalarinin devamini yurekten diliyorum. Sonucta bende
Gorkem'in bir yazisindan yola cikip linux kullanicisi oldum ve cok memnunum.
Gelecek A.S. ve Gorkem arasinda ne tur bir iliski var bilmiyorum. Bazen
sahibi filan mi diye dusunmuyorda degilim. Sonucta ugraslarindan dolayi
Gorkem : (+), ticari sicilinden dolayi Gelecek A.S. : (-) ....

Saygi ve Sevgilerimle

Sinan