[LINUX:16156] Re: iki farkli dagitim ayni PC'de...

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Thu 01 Jun 2000 - 10:19:10 EEST

> Bir PC'ye, Win98 + Sackware7.0 + RH6.1 ayni anda kurulabilir mi?

Selam Volkan ve Liste Uyeleri,
Yaparsin. Evdeki makinamda

Win98 + SuSE6.3 + RedHat6.2 + Unixware7.0 yuklu ve kardes kardes
calisiyorlar.

> /dev/hda1 .....Win98
> /dev/hda2 .....Slack7.0 (linux native)
> /dev/hda3 .....LinuxSwap Ortak kullanmalari mi sorun cikardi acaba?)
> /dev/hda4 .... RH6.1 (linux native)

Simdi ilk once suna karar vermek gerekiyor MBR ye hangi lilo yu yazmak
istiyorsun. Ben senin Slack i MBR ye yazmak istedigini dusunerek
anlatacagim.

Once bir Slack in boot disketini tak
boot: geldigi zaman veya su an lilo yuklu ise acilista

LILO:
geldigi zaman
linux root=/dev/hda4 rw

yaz ve RedHat i ac sonra RadHatta actigin lilo.conf un icindeki imagelari
su sekilde yap

image = /boot/imagein_adi_neys
root=/dev/hda4
label=linux

gerci zaten boyledir simdi yukarda
boot=/dev/hda biciminde bir satir vardir
orayi
boot=/dev/hda4 biciminde degistir
ve daha sonra lilo komutunu ver.

ve reboot

simdi makinayi Slackten ac
yukardaki gibi ya disketi takip ya da
LILO:
yazan yerde bu sefer

linux root=/dev/hda2 rw
biciminde yaz Slack i ac

simdi is burada

buarada boot=/dev/hda kismi ayenen kalsin image bolumlerin ise asagidaki
gibi olmali.

image = /boot/img_nerede ise (slackte en son boot un altinda degildi ama
sen koya daha rahat olur)
root= /dev/hda2
label = slack

other = /dev/hda1
label = win
table = /dev/hda

other = /dev/hda4
label = redhat
table = /dev/hda

yaz.
sonra lilo yap

simdi soyle bir senaryo olusur.

Makinayi acinca

LILO: tab tusu
slack win redhat

redhat yazinca bir daha

LILO: tab tusu
linux

olur.

Bir baska senaryo ise
slack te iken redhat acikken derledigin kerneli slack in /boot dizinine
yerlestirisin.
daha sonrara slack te lilo da

image = /boot/redhat_kerneli
label = redhat
root = /dev/hda4

yazarsin boylece iki defa lilo karsina cikmaz. Sanirim bu daha rahat bir
cozum oldu .
ama diger isletim sistemlerinde mecburen other label ini kullanman
gerekiyor.

yani floopy tak cikar yapmana gerek yok.

bu arada swap i ortak kullanman problem cikarmaz.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC