[LINUX:18327] Re: apachede dizin korumasi

From: Orhan GOKCOL (orh@eng.bahcesehir.edu.tr)
Date: Mon 31 Jul 2000 - 11:51:16 EEST

iyi gunler,

Asagidaki bilgiler, Apache web server ile
gelen online dokumantasyon icinde (http
kok dizini altinda /manual/misc/FAQ.html) mevcuttur.

Kisaca, su adimlari takip ederek istediginiz bir dizine pw koyabilirsiniz.

1) Oncelikle, Apache sunucunun access.conf dosyasi icinde
AllowOverride AuthConfig
satiri olmali. Eger AllowOverride none filan yaziyorsa bunu AuthConfig ile
degistirin.

2) pw ile koruyacaginiz dizinin altinda, .htaccess dosyasi olusturun.
icinde su satirlar olsun:

AuthName "restricted stuff"
AuthType Basic
AuthUserFile /home/falan/filan/sifre01
require valid-user

"restricted stuff" yerine, gelen authorization penceresinde olmasini
istediginiz bir uyari mesaji da yazabilirsiniz.

3) sonra, htpasswd ile yukarda verdiginiz passwd dosyasini olusturun :

htpasswd -c sifre01 orhan

sifre01 isimli dosya olusturulacak ve orhan isimli kullanici icin sizden
password girmeniz beklenecektir.

4) baska kullanicilar girmek isterseniz, -c demeden ayni komutla
ekleyebilirsiniz. pw dosyasini.htaccess'te verdiginiz dizine
kopyalayin. .htaccess ile ayni dizine koymak biraz sakincali...

5) Bundan boyle, ilgili dizine web erisimi yaptiginizda bir username/pw
promptu gelecektir.

6) Daha ayrintili kullanim bilgileri icin Apacheweek'e bakilabilir :
http://www.apacheweek.com/features/userauth
Burada, sadece belli kullanicilara izin verme, grup izinleri, sadece
kayitli kullanicilara POST hakki verme, belli domainlere erisimi kisitlama
vb gibi daha birsuru ilave ozellik aciklaniyor..

Ayrica, http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/dosc/tutorials/user.html altinda da
eski ama cok aciklayici bir dokuman daha var. Anlatilanlari Apache de
destekliyor.

iyi calismalar,

Orhan Gokcol
Bahcesehir Universitesi