[LINUX:18259] Re: Kernel derleme hatasi

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 28 Jul 2000 - 11:50:03 EEST

> objcopy -O binary -R .note -R .comment -S compressed/bvmlinux
> compressed/bvmlinux.out
> tools/build -b bbootsect bsetup compressed/bvmlinux.out CURRENT>bzImage
> Root device is (22,1)
> Boot sector 512 bytes
> Setup is 3544 bytes
> system is 584 kb.
> make[1]:Leaving Directory '/usr/src/linux-2.2.12/arch/i386/boot'
>
> burada merak ettigim sonucta cekirdegin derlenip derlenmedigi. ilk defa
> yaptigim icin derleme basarili oldugu zaman nasil bir mesaj alindigini
> bilmiyorum. ama anladigim kadariyla basarisiz olmus.

Selam,

Derlenmis merak etmeyin.

Aynen yukaridaki gibi bir mesaj alirsiniz.

> diger merak ettigim sey bzImage ile kayit yapildiginda neden cekirdekin
> ismini bvmlinux olarak yada diger isimlerin basina neden b harfini
> koydugunu merak ediyorum. bu sistemin calismasini etkilemezmi?

B harfinin anlami BIG den geliyor. Bircok kisi bunu BZIP den geldigini
dusunur. bzImage in SIKISTIRILMIS oldugunu dusunur.

Oysaki alakasi yok!!!

Yani sakin siz de bu hataya dusmeyin.

Hatta bzImage zImage dan 1 byte daha buyuktur:))

Ne oldugunu

ftp://ftp.saneg.itu.edu.tr/pub/kerneldok

adli dizindeki kernel dokumaninda yazmistim. O dokuman sanirim isinize
yarar.

http://www.linux.org.tr deki eski olani oldugu icin onda yok.

Bu arada Arif Uysal arkadasim o dokuman uzerinde biraz daha duzenleme
yapmak icin calisiyor.

Ben de 2.4 serisi icin calisiyorum. Biraz ugrastiriyor:))

> ve Leaving directory demekle neyi kastediyor.o en son yazdigi ve ya
> process ettigi directory mi oluyor. yani islemi kestigi yer mi?

Hayir en son orada build ile islemlerini yaptigini ve o dizinden ciktigini
soyluyor.

> bir de system is too big demis, benim makinadaki bellek 160 mb, disk 2.5
> gb.(sadece linux var) ve tek partisyon (swap ayri tabii) pentium celeron
> 500 luk makina. sistem nasil buyuk gelebilirki?

System dedigi sizin siteminiz degil.

Yukarida System 584 kb yazan yerdeki sistem.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC