[LINUX:18242] sound card configuration

From: Murat R Dagdelen (murtix@juno.com)
Date: Fri 28 Jul 2000 - 07:43:56 EEST

selam liste uyeleri,

  benim sorum basit ama, bana zor geldi.
  kernelimi compile ederek ses kartimi kullanabilmeyi amacliyodum. ses
karti bolumune geldigimde cok cesitli ses kartlarinin desteklendigini ve
degisik sorular soruldugunu gordum. benim hardware bilgim yeterli degil.
fakat kendi seskartima uygun secenegi ilk basta gorememistim. ne zamanki
rasgele tum ses kartlarini enable etmeye basladim o zaman alttan bir
yerden yamaha marka seskartlarina erisbildim. fakat irq, dma, base adress
yada diger bilgilerden hangilerini girecegimi bilemedim ve muhtemelen
yanlis girdim ki, zImage ettikten sonra ses karti directorulerini
olusturuken hata mesaji verdi. nasil yapildigini sormak istiyorum.

   1. make config kullaniorum.
   2. kartin markasi Xwave - 576 Pci sound card.
   3. yamaha chipsetini kullaniyor. Yamaha -DS-XG olarak geciyor.
   4. dos - boxundan baktigim kadariyla ayarlar,
              CODEC Adress: 260h IRQ:3 DMA:3
              FM Adress : 398h
              MPU401 Adress: 332h IRQ:3

bu ayarlar linux icinde gecerlimidir.?

ayni zamanda make config yaparken, ses karti ayarlarina geldigimde direk
yamaha marka ses kartlarina erisebilmek ve sadece onu enable edebilmek
icin ne gibi bir yol izlemeliyim.?

son olarak yamaha ses karti tanitimindan baska diger tur (mesela SB16
yada garip Fiji Tahiti gibi ulke isimli ses karti tanimlarimi ne bazi
seyler var) onlardan da kanfigure etmelimiyim.?

tesekkur ederim.

murtix.
insallah birgun caylakliktan kurtulucam..:-PPP