[LINUX:18134] Re: one big problem

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 25 Jul 2000 - 13:40:02 EEST

On Mon, 24 July 2000, Ahmet Bastug wrote:

> Merhaba arkadaslar,
> Linuxla tanismam 12 saatten daha az bir zaman once oldu. Tabii
> ilk yapilan is kurulum oldugu icin oldukca fazla kurulum sorunum oldu.
> Once sistemimden ve linux sunumundan bahsetmek istiyorum. S3 Trio 3D/2X
> ekran kartli, 1024*768 cozunurluk destekleyen monitorlu bir sistemim
> var. Mandrake 7.0 sunumunu install ettim. Ilk gozle gorunur problem,
> mouse iconu yerinde kocaman bir beyaz kare cursor var. Menulerin
> kullaniminda bir problem yok. Mouse dogru bir sekilde calisiyor, ama bu
> beyaz kare arka plani gormeyi engelliyor. Problemin cozumunde
> [...]

Selamlar..
Oncelikle Aramiza hosgeldin.. Yeni bir kullanici icin cozumu biraz zor bir problem. Oncelikle sorunun sebebini aciklayalim. Bu problem XFree86 surucusunun XAA mimarisinde bulunan donanim kursoru desteginden kaynaklaniyor. Cozmek icin donanim yerine yazilim kursoru kullanman lazim. X'ten cik. Sistem otomatikman X aciliyorsa, terminal icerisinden
init 3
killall kdm
killall gdm
bunlardan biri X'i kapatir. Text modunda XF86Setup programini calistir. Cards yazan yerde tam ortada options mevcut. Buradan swcursor secenegini sec. Baska hic bir seyi karistirma, Ayarlari sakla. Sonra startx ile X tekrar baslat. Sanirim sorunun cozulmus olmali.

Sonucu listeye yazarsan mutlu olurum..

Saygi ve sevgiler..