[LINUX:18119] LINUX Kurmak istiyorum, yeniyim.

From: M.Emin Ayan (eminayan@superonline.com)
Date: Mon 24 Jul 2000 - 23:20:03 EEST

Linux ile yeni ilgilenmeye basladim. Chip dergisinin Ekim-99 sayısı ile verilen Suse Linux 6.2 CD'sinden kurmaya calistim. Dergide belirtilen bütün yönergeleri yerine getirdim. Ancak asagidaki sorunlarla karsilastim. Vakit ayirabilecek arkadaslardan yardim eden olursa sevinirim.

Tesekkürler.

4 Gb olan diskimin 3 Gb'ina Windows 95 kurdum, kalan 1 Gb'lik bölümün partisyonunu sildim, oraya Linux kurdum. Ancak LILO çalismadi. İlk açılışta sürekli olarak 0 karakterini ekrana basmaya basladi ve sonsuz döngüye girdi. Disketten acip, komut satirindan Lilo komutunu girdigimde, "Warning device 0x0302 exceeds 1024 cylinder limit" mesaji veriyordu. Lilo'dan vazgectim. Linux'u disketten açmak üzere yeniden kurdum. Bu defa da X window'u kuramadim. Bir süre icin onu da erteledim, Ne var ki, komut satirindan da bazi belgelerde okudugum komutlar calismiyor. Örnegin: "adduser" ve "uax" komutlarini tanimiyor.

DONANIM BILGILERI: (Ise yararsa!:))
Bilgisayarim; Pentium 200 MMX
*!!!* Ekran kartim: Cirrus Logic 546X PCI, 4 MB + TV Out (X windows listesinde yok, SVGA olarak da tanıtamadım)
Monitor: Hyundai DeluxScan 14S (Listede var, tazeleme oranını soruyor, bilmediğim icin atiyorum)
Ses Kartı: ES1689, (Ses kartını tanıtmaya fırsat olmadı)
Modem: Apache HCF K56 DataFax Voice Speakerphone PCI (internal) - Modemi tanıtmaya kadar gelemedim.