[LINUX:18087] Re: Ethernet

From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Sat 22 Jul 2000 - 22:11:48 EEST

> Mustafa YILDIZ wrote:
>
> Merhaba
>
> Ben gruba yeni üye oldum. Yardım istediğim konuyu şu şekilde
> özetleyebilirim.
> Redhat 6.2 Linux kurdum.
> 3Com 3c905c-TX 10/100 Ethernet kartım var.
> Kartı tanıttım. Network çalışıyor ama 10 Mbps çalışıyor. Hub ve Eternet
> kartı 100 Mbps 'ı desteklemesine rağmen neden 10 Mbps çalışıyor veya 100
> Mbps çalışması için ben ne yapmalıyım.
>
> Teşekkür Ederim
>
> Mustafa YILDIZ

Merhaba,

Ayni karttan ben de kullaniyorum (FreeBSD sistemde). Benim 100mbit olarak
calisiyor.

Acaba sizin donanimdan kaynakanan bir probleminiz olabilir mi? Linux
sistemin bagli oldugu HUB'a bagli tum bilgisayarlar 100Mbit ethernet karti
mi kullaniyor? HUB ethernetten gelen baglantiyi 1000Mbit olarak onayliyor
mu? (isiklar ile baglantinin 10 veya 100 hizinda oldugunu anlayabilirsin.)

Eger donanisal bir problem yoksa ethernet kartini calistirirken belki
parametre gecmen gerekebilir. Bu konuda daha bilgili bir arkadas yardimci
olacaktir.

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com

NOT: Mail liste text mail gonder. Rich Text tabanli mailleri herkes rahatlikla okuyamayabiliyor.