[LINUX:17885] Re: wvdial in kullanmak.... (COZUM)

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Fri 14 Jul 2000 - 14:45:43 EEST

> Yardimlar icin cok tesekkurler...
> ama...
> /dev/ttyS0
> haklarini degistirmek ise yaramadi.
> kullanici wvdial calsitirmaya kalkincaa
> surucunun mesgul olduguna dair mesaj aliyorum.
> dedigim gibi root olarak herhangi bbir problem yok

Selam,
dedigim gibi ben biraz baktim ve kisa bir sure sonra cozum cikti ortaya.
soyleki

chmod 755 /dev/ttyS0 in sonucunda not permitted olurken

775 ve 777 de ise modem busy diyor.

/dev/ttyS0 a ls -al ile baktigimiz zaman

#ls -la /dev/ttyS0

crwxrwxr-x 1 root uucp 4, 64 Jul 14 15:39 /dev/ttyS0

grubun uucp e ait oldugunu goruyoruz bu durumda.

/etc/group dosyasina hangi kullanicinin modemim kullanmasini istiyorsak

uucp:x:14:uucpfaxroot,fnet,muratkoc,_oteki_user_

seklinde ekleme yaptigimiz zaman bu kullanicilar pasa pasa kullaniyor
modemi.

onceden soyledigim

chmod 4755 /usr/bin/wvdial i artik iptal edebilirsiniz.

Sanirim linuxconf veya yast taki olayda ayni seyi yapiyor bu gruba
kullanici ekliyor. Hatta sanmiyorum eminim cunku ekliyor.

neyse yani iste boyle ...

birde dialout diye bir grup varsa ona da ekleme yapin

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC