[LINUX:17878] Re: ASUS - AMD ikilisi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 14 Jul 2000 - 12:39:52 EEST

On Fri, 14 July 2000, Bilgi Ýslem Daire Baskanligi wrote:

> On Thu, 13 Jul 2000, Omer Faruk Sen wrote:
>
> Paketler yuklendikten sonra ALT-F1 penceresinde uzun bir hata mesaji
> vermektedir. Bunlardan bir kaci asagiya yazdim :

Selamlar...

Hocam AMD sistemleri 200MHz FSB'ye sahip. Bu hizda ayni RAM'in calisabilecegini soylemek zor. Bu RAS/CAS refresh cevrimleri ile a$ilabilir, fakat a$ilamayabilir de.

Bir baska hususta su. AMD islemcileri cok fazla pipeline ve FPU arabirimine sahip. Buda islemcinin guc gereksinimini artiriyor. Normal ATX guckaynaklarinin 3.3 V cikislari, CPU+sistemi beslemeye yetmiyor cogu zaman. Bu da bazen bellek erisimi veya CPU transferlerinde expectionlara yol aciyor. Bence (ki AMD'nin tavsiyesi de bu) 300W+ bir guc kaynagi kullanmalisiniz.

Ayrica bir anakartin ASUS marka olmasi, onun arizali olmayacagi anlamina gelmez. Yani mumkunse farkli bir anakart deneyebilirsiniz. Tabii ayni durum CPU icinde gecerli.

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3