[LINUX:17796] RE: hdd kapasitesi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 11 Jul 2000 - 18:00:04 EEST

On Tue, 11 July 2000, Omer Faruk Sen wrote:

> buna gerek yok.Kurdugunuz sistemde /boot partitionunu
> 50 mb olarak hdx1 e ayirin(scsi sistemlerde nasil
> bilmiyorum sdx1 sanirim) ondan sonra linux u kurun
> pasalar gibi.
>

> --- Bilgi_Ýslem_Daire_Baskanligi

Selamlar..
Once bir misal anlatayim:
3 gundur Abit BP6, 2 * Cel.500 CPU, 15 GB 7200 RPM UDMA66 HDD, 2*128M PC100 SDRAM makineye, linux kurmak icin didiniyorum. Bazen kurarken takiliyor. Bazen kurulduktan sonra acilmiyor. RH 62 Gentus, Mandrake vs. hepsi elden gecti. UDMA66 problemidir diyerek BIOS update vs. hepsini yaptik. Hala kurulmuyor. Bugun RAM'leri soktuk, yerine 64MB SDRAM taktik. Hemen kuruldu. UDMA66 destegi vs. tamam. Fakat BU HPT366 yongasina hic guvenmiyorum. Biraz daha icim rahat olsun diye Standard IDE'ye taktim HDD'yi. Iki CPU IRQ'lari vs. paylasti. 3 adet RTL8139 eth.hic sorun cikarmadi. Simdi tek sorun ppp server ve sendmail kurmakta, en tirstigim konu mail server ve ppp server kurmaktir, ikisi ayni makinede, allah bana bolca sabir ihsan etsin.
Belki bu misalden sizin sisteminizde, LILO, HDD vs kaynaklanmayan bir sorun oldugunu cikarabiliriz. Eger BIOS'unuz 8.4 GB'tan fazlasini gormuyorsa, yada boyle enteresan bir RAM, anakart vs. sorununuz varsa, garibim LILO'nun bosuna gunahini aliyor olabilirsiniz.

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3