[LINUX:17786] Re: hdd kapasitesi

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Tue 11 Jul 2000 - 12:42:46 EEST

Bilgi Ýslem Daire Baskanligi wrote:
> Biraz daha genis yazarmisiniz. Sizce hangisi kolaysa o konuyu biraz
> detayli olarak yazin. isterseniz elimdeki konfigrasyonu biraz bahsedeyim.
> Elimde ASUS KV7 board ve AMD 750 Mhz islemcili bir makine var. Harddiskim
> ise 13 ve 20 GB olmak uzere iki tane. Ancak ben 20 GB'ligi kullanmayi
> tercih edecegim. Cunku uzerine Oracle yuklemek istiyorum. RAM bellegim
> ise 512 MB'dir. Simdi siz /boot partisyonu yaratin diyorsunuz. Ancak ben
> daha sistemi kurup acamadimki. Paketlerin yuklenmesi bittikten sonra
> sistem stop ediyor. Ekranda bozuk textyazilar geliyor. Elimde ise REDHAT
> [...]

Tamam, bastan alalim. Henuz varolmayan bir sistem soz konusu.

Kurulum asamasinda, partisyonlari yaratirken (/, /home vesaire) bir adet
/boot bolumu yaratin, boyu 10-20MB civarinda olsun. Filesystemi ise
Linux Native, sonra digerlerini yaratmaya devam edin (/, /home, /usr,
caniniz cektigince).

Kurulum sirasinda ayrica bir sey yapmaniza gerek yok. Istediginiz diski
kullanabilirsiniz. Redhat kurulum sirasinda kernelleri bu /boot dizinine
yerlestirecek, liloyu da herseye uygun sekilde ayarlayacaktir. Kurulum
bittiginde restart edin ekrandakileri izleyerek, ve calismaya baslayin.

Makina, disk boyutu, elinizdeki RAM, bunlar onemsiz seyler...
Istediginiz makinayi kullanin, farketmez.