[LINUX:17713] Re: Ynt: [LINUX:17702] Ynt: [LINUX:17522] Re: static ipli agı linux server kullanarak dynamic ipli aga yonlendirme ve dynamik ipli agi internete acma.

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 08 Jul 2000 - 13:44:39 EEST

On Fri, 07 July 2000, "M.SinaN" wrote:

> Hoca anlatmıssın guzel tamam, tesekkurler.. Ama ben o tek ethernet uzerinden
> iki tane kabloyu nasil gecirebilecegimi anlayamadim kusura bakmayin. Aynen
> bende senin makinan gibi ag uzerindeyim. ve odama gelen tek kablo uzerinden
> 2 makinayi cikartmak gibi bir derdim var. iki ethernet olmadan bunu nasil
> yapabilirim ki ? (hadi bana gelen kabloyu (universiteninkini) taktim
> serverdaki ethernete. ok. cliente gidecek kablo nerede olacak?)
> Saygilar.
Selamlar...
Arkadasin ag uzerinde bir linux makinasi, ayni ag uzerinde (ayni segment, aynı huba bagli) 192.168.1.*/24 netmaskli ikinci bir yerel agi vardi. Yerel agdaki bu bilgisayarlari linux makinasi kullanarak internete cikarmak istiyordu. Bende virtual ethernet uzerinden masquerading uygulattim. Olay bundan ibaret. Eger bir sekilde ayni aga bagli ikinci bir bilgisayar varsa, sizin bilgşisayarinizda real ip'ye sahipse (ethernet, ppp vs. farketmez), masquerading ile bu bilgisayari kolayca dis aga acabilirsiniz. Sizin sorununuzu cozmenin en iyi yolu ise birer ethernet karti almak. Daha zor ama daha az masrafli bir yolu da RS-232 (ttySX) portlarindan bilgisayari baglamak olabilir. Fakat bunun eziyetine katlanmaya degmez.

Saygi ve sevgiler...

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3