[LINUX:17707] Linux altinda CD-Writer kullanmak...

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Sat 08 Jul 2000 - 10:32:02 EEST

Merhaba,
Aslinda Linux altinda CD-Writer kullanmak gerecekten de cok kolay. Yapilmasi
gerekn ilk once elinizdeki kernelin scsi emulasyona ait oldugundan emin olmak.
Red Hat ve Mandrake ile gelen kernellar destekliyor.

Ardindan /etc/lilo.conf dosyasini ide cd-romunuzu SCSI emulasyonu icin
degistirmeniz gerekiyor. CD-Romunuzun /dev/hdd oldugunu varsayarsak eklenmesi
gereken satir su sekilde.

append="hdd=ide-scsi"

Ardindan lilo komutu ile lilo yu MBR ye yazin ve makineyi yeniden baslatin.
Acilirken ekran mesajlarinda SCSI emulasyonu hakkinda bir bilgi satiri
gececektir.

Ardindan CD wrtier lar icin bir program temin etmeniz gerekir. Text ortamdaki
cdwrite bu isi gorur ama grafik arayuz tercih ederseniz Kisocd cok basarili
tavsiye ederim.

Iyi Calismalar
Umut Gokbayrak
Onar Internet ve Network Hizmetleri Ltd Sti
http://www.onar.com.tr

>===== Original Message From Recep ŞİMŞEK <simsek@ana.cc.yildiz.edu.tr> =====
>Merhaba bu soruyu daha önce de sordum fakat cevap alamamıştım.
>Linux RH6.2 için consoldan sony cd-rewriter ile multi session yedekleme nasıl
yapabilirim.
>Daha önce tar ile bu işin nasıl olacağının cevabını almıştım fakat diskte
yedekleme yinede bir sürü risk taşımaktadır. o yüzden bu işi rewriteble bi cd
üzerinde yapmak istiyorum. Bu işi periyodik olarak otomatik bir şekilde nasıl
yaptırabilirim?