[LINUX:17677] Re: Cift ethernet

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 06 Jul 2000 - 15:10:39 EEST

Selamler..
On Thu, 06 July 2000, "M.SinaN" wrote:

> Selam oncelikle,
> Amma velakin beceremiyorum :)
> linux makinada takili olan ethernet kartlari realtek 8129 ve realtek 8139 /A
> 8139 IRQ 10 kullaniyor. 8129 ise IRQ 9 yani cakisma gibi bir sorunum yok.

RTL8129'mu ? RTL8029 olmasin ? Niye mi ? Bu kartlar uzun bir suredir uretilmiyor da. Birkac problem bulunmus bu kartlarda. Linux ile kullanmak icin
ftp://210.192.0.122/lancard/drivers/8129/linux.exe
dosyasina bir goz atabilirsiniz. Eger 8029 cs. varsa, ne2000 PCI surucusunu kullanmaniz gerekiyor.

> (acilista setup gosteriyor bunlari pci devices diye)
> simdi sorun kismina geleyim.
> RH kurduktan sonra, iki ethernetle birlikte acilmamak gibi bir uyusluk
> yapti.
> Reset, reset,reset!. ve en sonunda inadini kirdim :) acildi.

Eger RTL 8129 ve 8139 chipsetlerini ayni makina uzerinde kullanmak isterseniz, her bir ethernete alias tanimlamaniz zaruri. Fakat ikiside ayni modulu kullanmak isteyeceginden sorunlar cikmasi muhtemel. Bence en kestirme yoldan RTL8139 cs. bir eth. alin. Bugun gelen listelerde 10$+KDV. 8129'u baska bir makinede kullanin. Eger bu makine Win98SE ise, yeni surucusunu yuklemeniz sart.

ftp://210.192.0.122/lancard/drivers/8129/ndis5.zip

Sevgi ve saygilar..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3