[LINUX:17668] Cift ethernet

From: M.SinaN (Mevlut.Beyribey@agri.ankara.edu.tr)
Date: Thu 06 Jul 2000 - 11:59:31 EEST

Selam oncelikle,
Kullandigim sistem rh6.1, cift ethernet karti takili olan bu makinadan
biriyle LAN uzerinden internete baglanirken digeriyle de ikinci makinami
linux makina uzerinden ve dolayisiyle normal LAN uzerinden int.'e cikarmaya
calisiyorum. Amma velakin beceremiyorum :)
linux makinada takili olan ethernet kartlari realtek 8129 ve realtek 8139 /A
8139 IRQ 10 kullaniyor. 8129 ise IRQ 9 yani cakisma gibi bir sorunum yok.
(acilista setup gosteriyor bunlari pci devices diye)
simdi sorun kismina geleyim.
RH kurduktan sonra, iki ethernetle birlikte acilmamak gibi bir uyusluk
yapti.
Reset, reset,reset!. ve en sonunda inadini kirdim :) acildi. netconfig -d
eth0 diyerekten birincisini sonra netconfig -d eth1 yazaraktan ikincisini
configure etmeye calistim. (bu arada kurulum esnasinda network konf.
sordugunda internete baglanmak icin kullandigim normal ip adresim netmaskimi
falan vermistim) (denedim ve internet baglantim wardi gercekten) ama diger
makinadan bu makinayi goremedim (ip adreslerini falan dogru ayarlaadigimdan
eminim) netekim calismiyordu :) internete bagliydi ama bu sefer windows
makina
ile arasinda iletisim yoktu.
sonra restart atayim dedim.. atmaz olaydim. eth1 e geldigi zaman
"eth1 : Delaying eth1 initialization [FAILED]"
diyor.
eth0 icin ise ok veriyor.
ancak sistemi halt ettigim zaman, "eth0 device not fount" ve eth1 [OK]
veriyor.
yani baslangicta yok dedigini kapatiyor ama var dedigine yok diyor.

bir de
netconfig yaparken, determining hostname and domain kisminda. (bisey
bulamiyo kaliyor oyle anlamiyorum neden?)
"eth0: couldn't allocate a 65536 byte receive ring" diye bisey yaziyor
altta..
yardimci olabilecek olan warsa cok sevinirim..

iyi calismalar
M.SinaN