[LINUX:17655] Re: linuxtan mail atmak

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 05 Jul 2000 - 21:43:43 EEST

On Wed, 05 July 2000, "enis ontunç" wrote:

> listeye ve/veya baska yerlere mail atmak icin illaki hotmail'e baglanmam
> gerekiyor.bu da oldukca yavas isleyen bir prosedur.

elm kullanabilirsin mesela. Cok hizli calisir. Fakat kurmak kullanmak biraz zorcadir. Ama azmin elinden hicbirsey kurtulamaz. Console'la aran iyi degilse, kmail, netscape messenger vs. mukemmelen isini gorur sanirim. Gorkem Cetin bey, kmail ile ilgili guzel bir yazi yazmis, bu ayki Chip'te yayinlamis. Kucuk bir kac eksigi var, fakat ben yazsaydim kesinlikle daha cok eksik -ve yanlis- olurdu :=)) Linux'u ticari olarak kullansa da bu gayretlerinden dolayi tebrik ederim zat-i alilerini...

> -acaba linux ile birlikte gelen mail server nasil calistirilir ve ben bu
> serveri maillerimi atmak icin kullanabilirmiyim. Nasil???
> degisik bi DNS veya bi gate mi ayarlamak gerekiyor?
> surekli internete bagli olmadigim icin,mail serveri sadece gonderme amacli
> kullanmayi dusunuyorum.
Bu serverler, mail gondermek ve almak icin degil de, bilhassa mail server kurmak icindir. Sendmail gonderilen mailleri, ilgili serveri bulup iletir. pop3d, IMAP vs. de gelmis mailleri isteyen hostlara verir. Tabi bu serverleri ayarlayip kendi mail serverini kurarak is yapabilirsin. Fakat bir Sendmail kitabinda okudugum "Eger daha once hic sendmail kurmamissaniz, kesinlikle kendinize network yoneticisi diyemezsiniz" cumlesi ve kurmaya calisirken basima gelenler hala aklimda.

> -ama bi sekilde ayarlanip da ben linuxu actigimda devreye girecek olan
> server (bilmedigim icin yaziyorum) nette biryerlerde cachelenmis mailleri
> alabilirmi? bu tur cache servisi saglayan yerler varmi?
> yoksa benim gecici domainime atilan mailler bilgisayar acik degilken
> gonderici bulunamadi diye geri mi doner?
Kendi serverinizi kurarsaniz bu olabilir. Hatta gecerli bir DNS kaydiniz olmadigi icin size gonderilen tum mailler ayni akibete ugrayabilir. En iyisi bir popmail hesabi edinin. ISS'lerin hemen hepsi boyle hesaplar sagliyor. Yoksa IXIR gibi bir ISP aboneligi alin. Saatli oldugundan sadece maillerinize bakarken para odersiniz. Omur boyu abone ettikleri icin de surekli sabit bir mail accountunuz olur. Bu arada IXIR mail aboneligi, performansi, kotasi vs. hakkinda hic bir fikrim yok. Sadece ornek olsun diye soyluyorum.

> -tabi ki nete baglandigim her zaman degisen ip nosunu,windozdaki dynip gibi
> bi programla bi gecici domaine sabitleyebilir miyim?

Sanirim boyle bir PHP scripti vardi, DynIP -send adinda. Ben hic kullanmadim. Ama sizin tarif ettiginiz gibi bir sey yaptigi soyleniyordu. Baska bir kac program daha var. http://freshmeat.net e bir bakin. Sanirim uygun bir seyler bulursunuz.

sevgi+saygi+linux

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3