[LINUX:17610] karıştırılmış sistem

From: osman (osmany@iname.com)
Date: Tue 04 Jul 2000 - 23:17:04 EEST

selam,

elimde karıştırılmış bir server var..

sanırım frontpage ext. ile bişeyler yapmaya çalışırken bişeyleri
değiştirmişler. sonra bakmışlar ters giden şeyler var, tutup dosyaların
owner ve right'larıyla oynamışlar.
kendilerinin de neler yaptıklarından haberleri yok. bunları da bash
history dosyasından öğreniyorum azıcık azıcık. biraz çabayla httpd.conf
dosyasının frontpage ext tarafından kesilip atıldığını görüp kenardaki
yedğiyle değiştirdim, sistemin bir kısmı çalışmaya başladı. ama halen
kullanıcı ve domain cgi klasörlerinde bazı salaklıklar var.

sorum şu, httpd sistemde nobody user'i olarak çalışıyor, domain
klasörlerinin ve dosyalarının owner'ları ne olmalı? şu anda httpd olarak
değiştirdim, çalışıyor ama, doğru mu bilmiyorum. bir de cgi
klasörlerinin hakları nasıl olmalı? mailman diye bir perl script webmail
arabirimi olarak çalışıyor..

yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler..

Osman