[LINUX:17607] Re: Yine bir Winmodem sorunu :)

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 04 Jul 2000 - 22:41:14 EEST

On Tue, 04 July 2000, "Superonline" wrote:

> Merhaba,
> ELimde Creative Modem BLaster 56K V.90 ISA DI5660 Var(Ne isim ama!)
> SIrf bu modem yuzunden windoz kuLLanmaya mahkum kaLIyorum!!

Selamlar. Bu modemler yeniyken bir kac tane elimden gecmisti, ama winmodemmi degil mi hic dikkat etmedim. Bunlarin ureticisi DFI. DFI sitesinde daha fazla bilgi ve surucu vardi o zamanlar.. Eger PnP modem ise biraz zor olsa da linux'ta tanitabilirsiniz.
PnP modemlerin linuxla calismasi icin oncelikle uygun bir kesme ve io adresine, sonra da dua ogrenmek icin iyi bir ilmihale ihtiyac var. Ilmihali siz temin edin, biz PnP IRQ/IO icin bir metot tavsiye edelim. BIOS'tan com1 ve com2 'yi 3F8/IRQ4, 3E8/IRQ4 olarak ayarlarsaniz, modeminiz de PnP ise buyuk ihtimalle bos buldugu com2'yi kapar. Sizde oyle olup olmadigini
cat /proc/sys/driver/serial
komutu ile ogrenebilirsiniz.
Eger
UART:16550 port:3F8 irq:4 ......
UART:16550 port:2F8 irq:3 ......
UART:16550 port:3E8 irq:4 ......
satirlari varsa,
ln /dev/ttyS2 /dev/modem
komutuyla bir link olusturun. Kppp, vs. prg.lara modem cihazini /dev/modem olarak gosterin. Modeminizi gule gule kullanin. O da ne ? Modem gene mi calismiyor ? cat .. komutunun UART:unknown yazmayan satirlarini listeye yazarsaniz, daha fazla yardimci olabiliriz.

Sonucu listeye yazarsaniz memnun olurum.

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3