[LINUX:17548] Re: scsi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 03 Jul 2000 - 22:27:15 EEST

On Mon, 03 July 2000, "Serkan Donmez" wrote:

> Selam,
>
> Bilgisayara tam olarak suse 6.3 yuklendi. Boot disk'ten acip scsi
> modullerini yukledigimiz zaman normal olarak acilip, sorunsuz olarak
> calisiyor. (Kullandigimiz boot disk boot_aic .Normal boot diskle acmaya
> calistigimizda scsi modullerini tanimadi.) Ama lilo'dan acmaya
> calistigimizda scsi controller'i (adaptec 2940uw) taniyor fakat scsi
> disklerin hicbirini gormuyor (Uc tane seagate).

> enable_irq() unbalanced from e0417744
>
> satiri oldugunda diskleri goruyor. Yani diski gordugu zaman tek fark bu
> satir,ya da bana oyle geliyor.

Tipik bir IRQ problemi bu aslinda..

Bu satir irq.c tarafindan uretilir. e04.. adresinden cagrilan "kesmeyi ac" komutunun cevaplanamadigini gosterir. Bu sorun, SMP (2+ CPU) kernellerde yasanir, irq'nun hangi islemcideki APIC'e yoneltilecegi belirlenememistir. PIC dengesiz (unbalance) konumdadir. fakat bu kerneller daha complex IRQ yonetimine sahiptir. Shared IRQ'lari vs. daha iyi tutabilir. Sanirim boot diskinizdeki kernel SMP destekli. Fakat derlediginiz kernel SMP destekli degil. Derlediginiz kernele SMP destegi verirseniz, biraz daha buyuk fakat bu sorunu cozen bir kernele sahip olabilirsiniz. Tam terside olabilir. SMP destekli kerneliniz varsa, SMP desteksiz kernel olusturabilirsiniz. Iki tane CPU varsa.. Demokrasilerde careler tukenmez.. :))

Bir baska cozumde IRQ'nun niye acilamadigini bulup, sorunu gidermek olabilir. En sik raslanan durum Busmaster veya IRQ cakismasidir. Bu sorun varsa, SCSI-Host kartini baska bir slota takmayi deneyebilirsiniz. Host karti onboard ise, PCI slotlarindaki kartlari baska bir slota almayi deneyebilirsiniz.
Eger donanim bilgilerinizi ve
cat /proc/pci
komutunun ciktisini ekleyebilirseniz daha cok yardimci olabilecegimize inaniyorum.

Sonucu listeye yazarsaniz, cok memnun olurum..

Saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3