[LINUX:12518] Başımdan Geçen bir linux olayı (tafsiyelerinizi bekliyorum)

Subject: [LINUX:12518] Başımdan Geçen bir linux olayı (tafsiyelerinizi bekliyorum)
From: Bulent Coskun (bulentcos@hotmail.com)
Date: Sat 29 Jan 2000 - 07:33:43 EET

Selam Linux Sever arkadaşlar..

Bir süreden beri internet cafeler için linux'lu sistemler hazırlıyorum..
Bu sistemlerde ipmasq. kullanarak linux'u gateway tanıplayıp
diger makinleri bu sistemin üzerinden internete çıkarıyorum..

Yakın bir zamanda özelliklede şu elektirik kesintilerinin başlaması
ile beraber kurduğum linux sistemlerde sorunlar başladı.. şöyleki
daha önce çalışan sistemler, internet bağlantısında sorun çıkartıyordu..
bağlandığım internet servis sağlayıcı superonline.. dns tanımları linux
sistemde doğru olarak tanımlanmış..
Ancak internete fiziksel anlamda bir bağlantı olmasına rağmen (yani karşıdaki ip havuzundan linux bir ip alıyor),
dns serverlara veya herhangi bir sürücüye ping çekemiyordum.. dolayısı ile internete bağlanamıyordum..
daha doğrusu bazen bağlanıp bazen bağlanamıyordum, genellikle bağlanamıyordum tabi (ayni windowz bugları gibi :) )
Ben de sorunu halletmek için en eski tekniği kullandım.. yani sistemi baştan kurdum :)... Ancak linux'un oldukça
stabil (yani kararlı) bir işletim sistemi diye tanıyordum.. aslında problemi geçici bir
süre çözdüm anacak aklımda bir soru işareti oluştu .. gerçekte Linux o kadarda kararlı bir işletim sistemi
değil mi? yani insan bunu düşünmeden edemiyor... Bir elektirik kesilmesi ile programlar bozulsa problem yok (windowz da da olabilir).. Gerçi linux'ta dns işlemleri yürüten hangi yapıların olduğunu tam bilmediğim için bu programları tekrar yükleyip deneme şansım olmadı.. Anlyacağınız bu işin içinden çıkamadım..
Şimdi bu konuda HERHANGI bir fikriniz var mı ?.. Tavsiyeleriniz bekliyorum..

Buna bir çözüm bulmaz isem bu tip kullanımlarda linux'tan vazgeçmek zorunda kalabilirim.. Çünkü şöyle düşünün,
sizin tavsiyenizle Linux yüklü bir ana makinaya razı olunuyor (tabi bu bir yerde linux'un iyi yada kötü anlamda reklamı)
ve bu sistemi kullananlar ve çevredeki bir çok bilgisayarcı bilmiyor.. zorunlu olarak size mahkum oluyorlar ve sistemi baştan kurmak gibi bir çözüm kabul edilemez (her kez bu tarz sistemler kuramadığı için müşteri zor durumda kalıyor
yani bu windowz değil ki :) )...

Neyse daha fazla lafı uzatmayayım...
Acilen önerilerinizi bekliyorum..

Herkeze Sevgi, Saygı ve Linux'lu günler..

NOT:
Kurulan linux sürümü RedHat 6.1
kurulum şekli Server
Kurulan Makina: P90, 850 HDD, 24 RAM

İstanbul Linux kullancıları arkadaşların (gurup denilmesine kızılıyormu bu nedenden kullnamıyoruz :) ) Dikkatine..
istanbul.linux.org.tr de belirtilen server'a albatros@linux.org.tr 'ye
KATIL istanbul-anons Bulent COSKUN
mesajı gönderince geri gelen mesaj..
One or more of the commands which you have sent to be processed
had problems. Albatros terminates processing of commands by
the first unrecognized keyword. The first unprocessed command is
given below:

This is a multi-part message in MIME format