[LINUX:12464] Re: Samba Hakk.

Subject: [LINUX:12464] Re: Samba Hakk.
From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 27 Jan 2000 - 05:34:14 EET

At 06:38 PM 1/26/00 +0200, you wrote:

>RedHat 6.1 yukledim yeni bir bilgisayara. Tum servisleri kurdum. Samba da
dahil acilista samba aktif >halde degil bende /etc/rc.d/init.d/smb start
ile baslatiyorum ve samba calismaya basliyor.
> [...]
>alip verebiliyorum.
>Lakin windows makineler linux u ag komsularinda bir turlu goremiyorlar
>ping atabiliyorlar telnet cekebiliyorlar hatta nbtstat -A ip adresi ile
>adini grubunu bile goruyorlar ama bir turlu agkomsularinda bilgisayar
>olarak goremiyorlar. Bunu gordurebilmem icin neler yapmaliyim acaba, birde
>herseferinde sambanin otamatik acilmasi icin nereye hangi komutu
>yazmaliyim yani bilgisayar acilinca samba baslasin ve kapaninca kapansin
>tipki diger sendmail vb servisler gibi. Smb.conf dosyasinin acilimi ise

smb.conf dosyasindan anladigim kadariyla, siz makinanizi agdaki herhangi
bir makina olmasini degil de, primary domain controller olarak agi
yonetmesini istiyorsunuz.

bunun icin makinada kullanicilar acmaniz ve agdaki her makinanin da bu
makinaya login olmasi gerekiyor. eger windos'larinizda acilista aga login
olmuyor ve escape ile geciyorsaniz, aga login olmadiginiz icin ana sunucu
gorevini yapacak bu makinayi da goremezsiniz.

yok eger pdc degil de normal bir makina olarak calistirmak istiyorsaniz, su
bolumleri no'ya cevirmeniz lazim :

> domain master = yes
> domain logons = yes
> local master = yes
> prefered master = yes

bir de ayar dosyasinda bir hata var hem bir satir ustte preferred master =
yes denmis (yazim hatasi var), hem de biraz ustunde preferred master = no
denmis. onu da duzeltirseniz iyi olur.

                                                Doruk