[LINUX:12394] Re: Pop3 erisiminde RedHat/Slackware??

Subject: [LINUX:12394] Re: Pop3 erisiminde RedHat/Slackware??
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Mon 24 Jan 2000 - 20:48:09 EET

Ahmet Aksoy wrote:

> Merhaba,
> Mesajim biraz uzunca oldu kusura bakmayin.
> Daha once IP-masq uzerinden internet erisiminde Slackware 4.0 kullaniyordum.
> (Client'ler win9x.) Web ve mail erisimlerinde hicbir sorun yoktu.
> Bir ay kadar once, ayni sisteme bir de fax sunucusu eklemek istedim.
> Hylafax'in kurulumu icin Slackware 4.0 yerine RedHat 6.0 yukledim.
> Internet erisiminde ve surf sirasinda yine hicbir sorunumuz yok. Ancak bu
> durumda, Win9x client'leri uzerinden pop sunucularina ulasmak olanaksiz hale

Merhaba,

Acaba IP Masquerading ayarlarini nasil yapilandirdin? Ag uzerindeki
bilgisayarlarin IP numaralari nelerdir?

Demek istedigim acaba yapilandirmayi yaparken birseyler mi unuttun/yalis
yaptin?

> geldi. (Hylafax kurulumuna gecmek daha mumkun olmadi.)
> Ayni ag uzerinde 2 adet Novell 4.0 sunucu mevcut. Istemci Win9x'ler dogrudan
> birbirlerini gorebiliyor. Yine bu ag uzerinde bir kac tane yazici
> paylasilmakta.
> Dagitim 2 tane 16'lik hub ile yapiliyor. Toplam 23 istemci var. Kablolar UTP,
> erisim hizi 10Mbit.
> 1- Ag uzerindeki trafik cok yogun olabilir. Bu yogunlugu olcmenin bir yolu var
> mi? (Software ile).
> 2- Ag uzerindeki Novell sunuculari devre disi biraktigim zaman bile win9x
> istemciler, pop3 sunucularina ulasamiyor.
Bu konu ile alakali oldugunu zannetmiyorum.

> 3- Ayni ag uzerindeki yerel mail sisteminde (sendmail) hicbir sorun yok. Ayni
> istemciler yerel olarak sorunsuz haberlesebiliyor.
> 4- Benzer bir sistem evimde de kurulu. Bu sistemde sunucu Redhat 6.0.
> Istemciler Win98 (2 adet). Novell yok. Hylafax kurulu ve calisir durumda. Bu
> agda yukarida belirttigim pop3 sunucularina erisim sorunu bulunmuyor.
Bence evdeki yapilandirman ile istekini bir karsilastir.

> 5- Slackware ve RedHat arasinda, internete erisim hizi acisindan onemli bir
> fark olabilir mi?
Olmamasi gerekli.

> 6- Sorunun kaynagini yakalayabilmem icin neler yapmami onerirsiniz?
Yukaridakiler isine yarayabilir. Bir incele.

> Simdiden tesekkurler.
> Ahmet
> 2000.01.22-22:46

Iyi calismalar