[LINUX:12388] Re: YAZILIM IHTIYACIMIZ-UZUN...

Subject: [LINUX:12388] Re: YAZILIM IHTIYACIMIZ-UZUN...
From: Ertan Kucukoglu (ertank@ozlerplastik.com)
Date: Mon 24 Jan 2000 - 18:30:46 EET

"R. Tolga Korkunçkaya" wrote:

> [...]
> 2. Istemciler Win98 olacak.
> 3. Veri girisi es zamanli olarak 10+ istemciden yapilabilecek.
> 4. Veri tabanina girecegim 5000+ tel numarasini ve bunlara ait
> kisisel bilgileri ayrica bir dosyada saklayip, bu numara ve bilgileri
> gorusmeyi yapan istemci bilgisayarda acilan soru formunda gosterebilir
> miyim? Boylece gorusmeyi yapan kisi isim ile hitab edebilir, ve ayni
> kisiye surekli olarak yas, cinsiyet, vbenzeri sorularin sorulmasi
> onlenebilir.
>
> SORU 1: Veri girisini nasil bir arac (browser ...???) ile yapabiliriz?
Win98 makina kullanacaksiniz, iliskisel bir veritabanina ihtiyaciniz
var. Bence en iyi cozum transaction takibi yapan bir *program*
olacaktir.

> SORU 2: Soru formlarinin degisikligi oldukca SIK olacagindan, formlarin
> degisikligi ne kadar kolay olabilirse o kadar iyi. Oneriler?
>
> SORU 3: Form degistiginde veri tabaninda otomatik olarak forma uygun
> bir dosya acilabilir mi? Bu veri dosyasi (virgul veya tab)
> delimited
> ascii dosyasi olursa yeterli.
Bence formlari bir inceleyip database'in bir yerlerinde tutarsaniz,
program bunu otomatik okuyarak islem yapacagi icin guncellediginiz anda
devreye girer.

> SORU 4: Ben bu dosyayi win98 yonetim makinesinden her 10 dakikada bir
> guncelleyerek SPSS istatistik programina (scripting ile)
> okutabilirim.
> Bilmem gereken bazi zorluklar var mi? Eger yoksa yine scripting
> ile otomatik olark frekans, grafik ve dahil her bir istatistik
> halti yapabilirim.
Eger istediginiz istatistiki bilgiler SQL ile toplanabilir nitelikte ise
bence bir problem yok.

> SORU 5: Su ana kadar bu sistem MS Access ile gayet kolay olarak
> yapiliyor.
> Ancak her bir istemci icin ayri bir veri dosyasi aciliyor ve
> bunlar
> maalesef elle manuel olarak toplanip bir araya getiriliyor vs.
> Access
> kullanilmaya devam edilebilir mi? Zira form hazirlamak kolay ve
> de eger
> kullanilabilirse access deki "dial" komutunu kullanabilirim, bu
> durumda
> her makinede bir modem gerekir.
Bildigim kadari ile Linux uzerinde Access veritabani kullanamazsiniz.

> SORU 6: 5000+ kisilik gorusme dosyasindaki isimler rastgele olarak
> istemcilere gonderilecek ve bir kez gonderilen numara ve isim
> tekrar baska istemciye gonderilmemeli, mumkun mu?
Tamamen database ve dizayn ile ilgili bir soru. Bence mumkun.

> SORU 6: Gorusme talebi reddedilen isimler (ve numara tabii) veri
> tabanindan
> bir daha aranmamak uzere silinebilir mi? Eger bu yapilamaz ise
> forma
> ileriki gorusmeleri yapmayacak (checkbox) alanini koymam
> gerekir. Bunun
> yerine veri tabanindan sil demem daha pratik olur, mumkun mu?
Evet silinebilir. Sonunda database icinden bir kayit silinecek.

> SORU 7: Access yerine Win98 uzerinde kullnabilecegim alternatif
> programlar
> (SQL veri tabanlarina has mesela) mevcut mu? Kullanimi kolay mi?
Windows ile ilgili bir soru :)

> SORU 8: Pstgres mi MySql mi?
InterBase'e ne dersin. 6 ay icinde son surumunun kaynak kodu aciliyor.

> SORU 9: Tum bunlari bir NT makine kurarak yapmam daha kolay olur mu?
> Hem de ekonomik?
Eger lisansli kullanacaksan HAYIR. Hatta cok daha fazla pahaliya gelir.

> SORU10: Bu sistem icin kullanilacak Linux dagitimi Slackware veya RedHat
> tabanli olabilir. RedHat/Mandrake tercih sebebidir. Zira ben
> goruldugu
> uzere acemiyim, ve her zaman burada olmadigim dusunulmeli. Linux
> sunucu icin hardware konfigurasyonu icin sartlar nelerdir, SCSI
> disk?
NT makine uzerinde calisan cogu parca Linux uzerinde de calisacaktir.
Dagitim olarak oneri Debian veya Slackware

> Ram? Islemci? Minimum konf ne olmali?
Birkac test, performans denemesinden sonra ortaya cikacaktir. Ama eminim
bir NT makinanin bunu kaldirmasi icin gerekli donanim gucunden cok daha
azina ihtiyaciniz olacak.

> COK UZUN oldu biliyorum ama, detaylari onceden dusunmek zorunda
> oldugumu biliyorsunuz. Bir de sunu ekleyeyim, sizden bilgileri alip
> kendim yapacak degilim, icimizden biri para kazansa fena mi olur...
> Tum onerilerinizi ve tahmini butce teklifinizi bekliyorum, fazla ucmayin
> lutfen *g*
>
> sevgiler, iyi calismalar
> r.tolga
>
> --
> Raif Tolga KORKUNCKAYA
> P O L A R A R A S T I R M A
> Mahatma Gandhi Cad. 20/1 Tel. +90 312 447 7000
> 06700 G.O.P A N K A R A Fax. +90 312 447 7358
> [...]

Iyi calismalar

--
Ertan Kucukoglu
ertank@ozlerplastik.com