[LINUX:12376] Re: network hızı sınırlaması

Subject: [LINUX:12376] Re: network hızı sınırlaması
From: Selami AKSOY (selami@FliPPeR.BiTaV.Org.TR)
Date: Mon 24 Jan 2000 - 10:15:49 EET

On Sun, 23 Jan 2000, silmeyin wrote:

> Merhaba,
>
> 256 Kbit lik bir hatı olan bir network e bağlamayı düşündüğümüz linux bir makinaya 64 Kbit lik hız sınırı koymak istiyoruz. Bu linux direk olarak ethernet ile 256 Kbit lik ana omurgaya bağlı. Linux e bu hız sınırını nasıl koyabiliriz.sistemde Router olarak Cisco 1601 kullanılmaktadır.
>
> Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
> Sevgi,saygı,Linux....

Bana sanki sizin networkunuze birisi bir server koyacak. Fakat siz bunun
bant geniSliGini 64K ile sInIrlamak istiyorsunuz gibi geldi. Bu durumda
eGer yaparsa cisco ile yapmalIsInIz gibi geldi bana..

Ama linux bunu yapabiliyor. Traffic Shaper desteGi var kernel da. Redhat da
module olarak geliyor. Populer Oteki daGItImlarda da geldiGini tahmin
ediyorum. Bu durumda yeniden kernel derlemenize gerek kalmIyor. shapecfg
ile (yine redhat daGItImI ile geliyor) kolayca halledebilirsiniz.
/usr/src/linux/Documentation/networking/shaper.txt dosyasInda sizin iCin
lazIm olabilicek Seyler var..
Ordan iSinize yarayacak alIntI:

Setup:

        A shaper device is configured using the shapeconfig program.
Typically you will do something like this

shapecfg attach shaper0 eth1
shapecfg speed shaper0 64000
ifconfig shaper0 myhost netmask 255.255.255.240 broadcast 1.2.3.4.255 up
route add -net some.network netmask a.b.c.d dev shaper0

herhalde bunlar iSinizi gOrUr. Ama sizin networkunuze koyulacak baSkasIna
ait bir linux server olduGunda konu pek bi COzUm olamaz. Zira oraya
koyulacak makine benim makinem olsa kolaylIkla kaldIrabilirim bunlarI :)