[LINUX:12358] Re: spam

Subject: [LINUX:12358] Re: spam
From: Sinan ULKER (sinanu@doruk.net.tr)
Date: Sun 23 Jan 2000 - 15:28:32 EET

Selamlar,

Yapmak istedigim daha oncede soyledigim gibi kendi uzerimden virtual mail
hostingi olan domainlerin benim uzerimden mail atabilmelerini saglamak..
Ancak bu domainler benimsenmis olarak statik iplere sahip olmadiklarindan ip
bloklari uzerinden kisitlama yapamiyordum...

Ikincisi kendi uzerimden mail atmamasini istedigim domainlerin listesini
olusturmak ise cok uzun...

Onun yerine serv ettigim domainlerin uzerimden herhangi bir kontrole tabi
tutulmadan mail gonderebilmesini sagladim. Yalniz bununla birlikte mail from
kismi ile gelen domain nin ip bolgunuda kontrol ettriyorum. Bunun icinde
"mail_from_ip" gibi bir map tanimlyip rule setlerini olusturdum.

Boylece eger domain benim virtual hostumsa uzerimden mail atabiliyor. bunun
disindada diger connectionlari ip bloklarini kullanarak check ediyorum..

Iyi calismalar.

Sinan