[LINUX:12356] Pop3 erisiminde RedHat/Slackware??

Subject: [LINUX:12356] Pop3 erisiminde RedHat/Slackware??
From: Ahmet Aksoy (ahmetax@netscape.net)
Date: Sun 23 Jan 2000 - 13:09:51 EET

Merhaba,
Mesajim biraz uzunca oldu kusura bakmayin.
Daha once IP-masq uzerinden internet erisiminde Slackware 4.0 kullaniyordum.
(Client'ler win9x.) Web ve mail erisimlerinde hicbir sorun yoktu.
Bir ay kadar once, ayni sisteme bir de fax sunucusu eklemek istedim.
Hylafax'in kurulumu icin Slackware 4.0 yerine RedHat 6.0 yukledim.
Internet erisiminde ve surf sirasinda yine hicbir sorunumuz yok. Ancak bu
durumda, Win9x client'leri uzerinden pop sunucularina ulasmak olanaksiz hale
geldi. (Hylafax kurulumuna gecmek daha mumkun olmadi.)
Ayni ag uzerinde 2 adet Novell 4.0 sunucu mevcut. Istemci Win9x'ler dogrudan
birbirlerini gorebiliyor. Yine bu ag uzerinde bir kac tane yazici
paylasilmakta.
Dagitim 2 tane 16'lik hub ile yapiliyor. Toplam 23 istemci var. Kablolar UTP,
erisim hizi 10Mbit.
1- Ag uzerindeki trafik cok yogun olabilir. Bu yogunlugu olcmenin bir yolu var
mi? (Software ile).
2- Ag uzerindeki Novell sunuculari devre disi biraktigim zaman bile win9x
istemciler, pop3 sunucularina ulasamiyor.
3- Ayni ag uzerindeki yerel mail sisteminde (sendmail) hicbir sorun yok. Ayni
istemciler yerel olarak sorunsuz haberlesebiliyor.
4- Benzer bir sistem evimde de kurulu. Bu sistemde sunucu Redhat 6.0.
Istemciler Win98 (2 adet). Novell yok. Hylafax kurulu ve calisir durumda. Bu
agda yukarida belirttigim pop3 sunucularina erisim sorunu bulunmuyor.
5- Slackware ve RedHat arasinda, internete erisim hizi acisindan onemli bir
fark olabilir mi?
6- Sorunun kaynagini yakalayabilmem icin neler yapmami onerirsiniz?
Simdiden tesekkurler.
Ahmet
2000.01.22-22:46